• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Gyeon Cure gebruiken

Vlerk

Detailing guru
14 dec 2009
422
153
58
Herent (België - op 5km van Leuven)
Mijn Mazda staat inmiddels in de Gyeon Mohs, maar ik zit nog met vragen over het gebruik van Gyeon Cure.

Moet ik dit nu rechtstreeks op de lak aanbrengen of eerst op een MF doek? Is er verschil tussen de eerste behandeling na Mohs en het gebruik na een wasbeurt achteraf? Hoeveel moet ik gebruiken? Is het verstandig om dit vanaf nu na elke wasbeurt te doen?

Zoals gezegd ... nog veel vragen...

Alvast bedankt voor julie vakkundige antwoorden. ;) En verder zijn alle tips & ervaringen welkom.

Met vriendelijke groeten, Alex
 
Hoi.. Gewoon een spaytje op een schone goede mf doek. En dan per paneel vegen. Niet te veel want dan krijg je vlekken. Na het wassen doe ik het ook altijd op deze manier. Succes

Verstuurd vanaf my geen snoer meer
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Staat volgens mij ook in de Mohs beschrijving. Ook dat je het op een doek moet spuiten en niet rechtstreeks op de lak.

Later kan dit eventueel wel, na het wassen bv. Maar op de doek werkt best prettig vind ik en vliegt het niet in de rondte.
 
ik nevel direct op de lak
één doek om te verspreiden
één doek om af te nemen
nog geen problemen gehad op een zilverkleurige auto
 
Beetje laat wellicht, maar beter laat dan nooit. Ik zou het zeer zuinig op een doek spuiten, aanbrengen en uitwrijven. Te veel product geeft geheid vlekken. Die vlekken zijn na enkele weken overigens ook weer weg, dus mocht het gebeuren dan zou ik me geen zorgen maken of gelijk de polijstmachine erbij pakken. Op de demodag van Gyeon werd ook verteld dat het zonder problemen verdund kan worden met demiwater (1:1). Dit heb ik gedaan en sindsdien heb ik geen last meer gehad van vlekken of vegen. De werking lijkt wel wat minder, maar als je auto in de Mohs staat en je het regelmatig gebruikt dan maakt dat niet zoveel uit lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: Sequel77 en Donny
Ik heb onlangs Cure aangeschaft en heb er nog wat vraagjes over. Ik heb het via advies van deze topic en andere wat ik zag he top een mf doek gespoten een over de gewreven en met een schone tweede doek er nog snel na, maar op de gebruiksaanwijzing zeggen ze direct op de lak spuiten, paneel per paneel en meteen eraf vegen met een doek.

Maar hoe doe je dit nat? Na het afspoelen op de natte lak en met een droogdoek eroverheen? Dat is tenminste wat ik aanneem.

Of op de natte lak en met een normale mf doek uitwrijven en dan met de droogdoek erachteraan?

En dan optie 3, eerst droog wrijven met de droogdoek en dan aanbrengen?
 
Optie 3. Auto eerst drogen daarna cure op een droge Mf doek. En per paneel opwrijven.

Verstuurd vanaf my geen snoer meer
 
Dat heb ik zo gedaan, via een mf doek erop wrijven en snel napoetsen. Alleen het stukje ''makes drying the car easier''. Is dat bedoeld voor eerstvolgende wasbeurt? Want als je van tevoren droogmaakt is de auto al droog.
 
het stukje ''makes drying the car easier''. Is dat bedoeld voor eerstvolgende wasbeurt? Want als je van tevoren droogmaakt is de auto al droog.

Hihihih! :p Dat heb je goed gezien. Als je de auto droogt vóórdat je gaat drogen, is de auto al droog. :D


Wanneer je Cure hebt aangebracht en dus klaar bent, zal de volgende wasbeurt, en dus drogen, makkelijker gaan.



Greetz
 
Het is er niet voor gemaakt maar ook niet voor geschikt.
Bij gebruik met ruitenwissers zul je ontzettende strepen krijgen.
Heb vandaag wat aangebracht op de ruiten, op dit moment ziet het er streeploos uit. Ben benieuwd als ik de ruitenwissers zal gebruiken inderdaad.
 
Is per auto verschillend hoeveel last je hiervan hebt.
Op sommige voorruiten werkt geen enkele glas coating icm de ruitenwissers.
Heeft vast te maken met de grootte, bolling en hoek van de ruit. Maar vast ook de druk van de wissers op de ruit.
Op m'n vorige 1 serie kon ik alles smeren, geen probleem.
Op m'n huidige 3 serie werkt turtle rain of die Chinese glacco alleen in het begin. Paar weken later begint het gestuiter van de wissers.
Op de scenic van m'n vrouw moet je helemaal niets smeren. Wat een herrie geeft dat, als je dan de ruitenwissers aanzet...
 
  • Leuk
Reactions: Donny