• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe het beste de monello/lake country pads laten drogen

stoomjeauto

Detailing rookie
13 jan 2012
4
0
Ik gebruik de monello /lake country ccs pads, na gebruikt spoel ik ze onder warm water goed uit zodat alle residu eruit is, dan leg ik ze op een rekje om te laten drogen, maar na een nacht in een ruimte met normale kamertemperatuur zijn ze nog niet helemaal droog.

Moeten de pads helemaal droog zijn alvorens ze weer te gebruiken?

Ik neem aan dat je ze niet op een verwarming kan laten drogen?, of is uitdroging dan geen probleem

alle tips zijn welkom

Pads kan je beter iets vochtig hebben als je ze gebruikt, dan nemen ze ook niet zoveel product op.

Na het uitspoelen zet ik ze meestal even op de machine en draai deze dan vorzichtig van standje 1 naar standje 4 /5 om ze op die manier al iets droog te centrifugeren.
Niet in 1x van uit naar standje 4 / 5 gaan met een natte pad want dan scheurt ie uit elkaar !

Bij het drogen de Velcro (klitteband) zijde naar boven leggen anders blijft het vocht in de velcro zitten en dat komt de duurzaamheid van je pad niet echt ten goede

Goed uitspoelen onder de kraan, met wat afwasmiddel. Daarna zo goed mogelijk al het vocht eruit knijpen en dan met de klitteband omhoog op de verwarming.