• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste mijn lak weer mooi terug krijgen

Als je alles het schoongeveegd zou je denken dat het weg is, maar daar kom je pas achter als je gaat kleien. Wordt je klei blauw dan is het wel overspray.
 
wat als het overspray zou zijn, is het dan een mision impossible. Is de auto uberhaupt nog mooi te krijgen jawel toch?
jitzzzze;323150 zei:
Als je alles het schoongeveegd zou je denken dat het weg is, maar daar kom je pas achter als je gaat kleien. Wordt je klei blauw dan is het wel overspray.
 
advanced;323127 zei:
just my two cents; niet gaan rommelen met cones op een boormachine dat gaat veel te hard en ga je zo door je lak heen als je niet weet wat je doet/het voor het eerst doet.

Is ook zo, daarom gaf ik het ook al aan. Het is niet onmogelijk, maar je maakt het je eigen niet bepaald makkelijk.
Persoonlijk zou ik een cone alleen bij velgen gebruiken en voor kleine lak oppervlakken de Uni- Ball(en) van Monello. Voor grote oppervlakken kun je toch beter voor een DAP of rotary kijken.
Ik heb momenteel een rotary liggen die ik op mijn vorige auto gebruikte, op zich kun je daarmee het meeste mee uithalen alleen moet je als beginneling wel goed opletten dat je het niet probeert te 'overdrijven' anders heb je de kans de lak mee te nemen.
Een DAP werkt meestal wel wat 'veiliger' en is over het algemeen al genoeg voor kleine krasjes e.d.
Ik ben nog steeds aan het overwegen om ooit een DAP te kopen, maar aangezien mijn lak nog in redelijk goede staat is doe ik het meeste nog gewoon met de hand.
 
Ik zou er al zonde van maken om deze auto volledig te LATEN polijsten .........zeker als je de voorbumper wat beter bekijkt : rechtsvoor is er precies met een grote kwast kleur bijgeschilderd :-&

Wassen , kleien , rondje mezzo en finale en een wax/sealant erop zal de auto er beter laten uitzien zonder grote kosten .
Dan de bandjes nog zwart en je kan hier een mooie show off plaatsen :ja

Heb je niet genoeg tape : snij in een plastic zakje een mooie opening , tape dit vast en klaar . 50 cm tape is reeds voldoende voor 1 greep.....dat zakje kan je mogelijk hergebruiken....

Mogelijk komt de verf er achteraf toch terug af hoor , tenzij je 2 kp-lak neemt en eerst een goede grondlaag/primer aanbrengt.
Succes !
 
Wat bedoel je met je eerste zin?
Volgens mij heeft de vorige eigenaar ooit een ongeluk gehad, misschien komt hier een nieuwe bovendekje voor.

grandscenicman;323179 zei:
Ik zou er al zonde van maken om deze auto volledig te LATEN polijsten .........zeker als je de voorbumper wat beter bekijkt : rechtsvoor is er precies met een grote kwast kleur bijgeschilderd :-&
Succes!

vind het zelf nog eventjes zonde misschien om een DAP900 te kopen, als is zoon startersset wel aantrekkelijk.
Toch zou een cursus eerst handig zijn, aangezien dit een nieuw terrein is voor mij.
En ik eerder wel eens heb geprobeerd te polijsten en misschien dus fout deed.
 
moet me wel inhouden om geen grappen te gaan maken met een swift / ongeluk vorige eigenaar / oranje details....:-d

Maar goed terug naar het onderwerp:
Als je het financieel bekijkt dan ligt de aanschaf van een starterspakket met een dap toch ook wel heel dicht bij de prijs van een professionele poetsbeurt.. ik zou het dan wel weten..
 
Voordat je een smak geld er tegenaan gooit en de auto weg brengt voor een professionele poetsbeurt zou ik eerst eens kijken wat er te behalen valt.
Mijn aanbod staat nog steeds en dan weet je meteen een stuk meer.
 
@TS ik zou de uitnoding aannemen, het is erg fijn als iemand je op weg wilt helpen en kan laten zien wt mogelijk en wat onmogelijk is aan resultaat op je auto.
 
Ik ga samen met Dipsaus kijken, meteen een spoedcursusje want zoals in mijn topic al staat, ik heb de spullen wel, maar niet de handen ervoor op dit moment.
Dipsaus zal zelf aan de slag moeten :P
 
Maar volgens jullie valt er wel het 1 en ander te redden van de lak?
Ik ga gewoon eventjes een kijkje nemen met justyperfect, en dan in de hoop wat te leren.
In de hoop dat hij weer mooi blinkt en ik weer durf rond te rijden, en kan sparen voor een echte auto
 
Er is altijd eer aan te behalen, verbeteren zal het altijd. En je kunt door dit aanbod meteen een goed idee en beeld krijgen van wat er bij komt kijken. Dus aanpakken met beide handen zou ik zeggen! ;)
 
Inmiddels is Dipsaus hier afgelopen dinsdagavond even langs geweest.

We hebben maar een klein stukje gedaan, door maar kort nog daglicht en het uitleggen besloten alleen een stuk achterkant te pakken.
Hiermee konden we dan wel mooi zien of er uberhaupt progressie in zat.

Snel even wassen, kleien en de DAP met oranje pad en mezzo gepakt.
Omdat ik links geheel niet mag gebruiken is Dipsaus onder aanwijzing van mij aan de slag gegaan.
Hierna natuurlijk even finale op zwart erlangs :
7155386.webp

8790799.webp

Waarna blackhole en purple haze pro het afmochten maken.
Helaas was het toen al vrij donker dus geen foto`s meer, wel zoals al zichtbaar op vorige foto, een duidelijk verschil in glans en reflectie ten opzichte van het voorportier.

Conclusie er valt zeker van deze auto wat te maken, misschien volgende keer nog een stapje zwaarder beginnen.
In de mei vakantie zullen we nog een keer afspreken en dan proberen de hele auto te doen.
 
als ik zelf spullen zou aan gaan schaffen, wat voor lijstje zou ik dan krijgen.

en heb veel geleerd dinsdag avond, en het ene stukje ziet er voor mij motiverend uit voor de rest
 
momenteel heb ik:
meguiars gold class car wash.
mequiars gold class quick wax.

(sinds vanmiddag)
mequiars quick detailer.
mequiars qucik clay.

en zat aan dit te denken:
Naamloos_zpsd78a83fa.webp
 
Ik zou eerder een goedkopere wax nemen en in de plaats een grotere fles s&w (of zelfs een gallon)
Er zijn zat waxen te vinden van +- 25 € en voor datgene wat je uitspaart heb je al een gallon :-" (of extra pads)

Wel oppassen met zulke dingen aan te kopen : is verslavend :lol