• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste mijn lak weer mooi terug krijgen

De klei zou ik nog niet doen (je hebt immers die Meguiars klei nog?) en qua clay lube zou ik dan de Dodo Juice Born Slippy Concentrate pakken (is een hoop meer (tot 2,75L voor het kleinste flesje) dan de spray en wipe, kun je die wegstrepen, de Meg's gebruiken voor afstoffen of vogelpoep tussendoor). Qua wax zou ik ook gewoon lekker een wax als de Natty's paste wax pakken, scheelt je toch weer €20 die je dan weer aan doeken ofzo uit kan geven. Die zie ik er namelijk nog niet tussen staan (met name een droogdoek!)

Naamloos_zpsb6874acb.webp

Ik mis inderdaad doeken en pad.

Klei heb je al, vergelijkbaar met de klei die ik gebruikte, maar omdat je vertelde dat het erg stroef ging, zou ik inderdaad ook de DJ born slippy aanraden.
Daarmee ging het erg makkelijk op je auto en hadden we geen marring.

De purple haze die ik gebruikte was gewoon het panel potje van 30 ml, zoals je hebt gezien kan je daar best lang mee doen.

Dus schrap de klei - 23.99, wissel de wax in voor een wat kleinere variant ( 44.99- 7.98=37.1) en ga los op de doeken en pads, want daar kun je er nooit genoeg van hebben.
Heb je 61.09, - 9.98 voor de Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml en - 3.99 voor Dodo Juice - Let Us Spray Spritz Bottle - Trigger Spray

Hou je 47.12 over voor doeken en pads, ook zou ik nog investeren in een goede washmitt bijv Monello - Wash Mitt.

Je hebt nu de Basics of Bling clay lube geselecteerd, dan heb je voor €9 na mengen 500ml sprayproduct, als je nu deze kiest: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_Slippy_clay_lube_refill_concentrate_1_10__250ml_DJBR250_101240 heb je voor €10 2,75L sprayproduct.

En ik zou dan voor wax ofwel een goedkopere panelpot pakken ( bijv Rainforest Rub) of de Natty's of Collinite 845 ofzo. Met zo'n panelpot doe je 4x je auto, met een grote fles heb je voor een paar euro meer gelijk een jaarvoorraad.

Misschien is het slim om te starten met sample kits van Poorboy's in plaats van hele flessen. Met zo'n kit, kun je je auto een aantal keren onder handen nemen, leer je met het product werken en kan je op vrij korte termijn besluiten of dit voor jou het juiste product is, of dat je iets anders wil proberen.

Als je bijvoorbeeld de volgende kits pakt:
sample kit met black hole & ex-p
en deze kit: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit_2__Tire_Trim__101691

Dan kun je aardig vooruit, en kost het je niet al te veel geld.

Als je daar nog de juiste handpads bij koopt, kun je je auto voorlopig netjes houden als ie eenmaal netjes is, en hoef je niet direct een DAP aan te schaffen.

toch zou ik wel de dap willen aanschaffen, dit omdat het een ideaal en handig apparaat is.

is dit niet beter dan??https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Sample_Kit_101696

wassen
Meguiar's gold class car wash.

kleien
dodo juice - basics of bling clay lube

polijsten
dap 500 starters kit

glaze
poorboys world - black hole

wax
purple haze pro wax panel pot

plastics en rubbers
trim restorer

????
poorboys world-spray en wipe
Monello - Microfiber bundel - Unico
Monello - Disco Duo applicator pads

Denk dat je wel goed zit zo. Op deze manier hebben je alle stappen ingedekt en met de sample kit van Poorboys kun je ook fijn testen.

toch denk ik eerst mijn bovenste lijstje aanschaf en later het volgende pakket.

Poorboys World - Super Sample Kit
Super Slick & Suds (doseer)
Bug Squash (spray)
SSR 1 (doseer)
SSR 2 (doseer)
SSR 2.5 (doseer)
Polish with Carnauba BLUE (doseer)
Black Hole (doseer)
EX-P (doseer)
Spray & Gloss (spray)
Spray & Wipe (spray)
QD+ (spray)
Bold 'n Bright (spray)
Natural Look (spray)
APC (spray)

Ik zou ook ipv de basic bling clay lube de andere clay lube van DJ aanschaffen en die zelf in een sprayfles verdunnen.
Ook zou ik voor een andere wax gaan - goedkopere panel pot of collinite 845. Goed wax + lange standtijd voor weinig geld.
Van Monello zou ik niet de unico bundel aanschaffen maar de triple variant - je gaat anders gewoon doeken te kort komen.
Als je nog clay hebt die eerst opgebruiken en daarna pas naar andere gaan kijken - AF bijvoorbeeld.

De Super Sample kit van PB is wel een mooie kit, maar ik denk dat ie voor een beginner zo uitgebreid is, dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en er waarschijnlijk een paar produkten in zitten die je niet of nauwelijks zult gebruiken.

word dan denk ik toch het volgende lijstje:
heb doeken van de week al gehaald:
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
101802 Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
101942 Dodo Juice - Purple Haze Pro wax panel pot - 30ml
102030 Dodo Juice - Basics of Bling Clay Lube - 50ml concentraat 1:10 of dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml

spullen bestel dit maakt mijn collectie de volgende:

heb ik al:
Meguiar's gold class car wash
mequiars gold class quick wax.
mequiars quick detailer.
mequiars qucik clay.
Meguiars Glass Cleaner

is bestelt:
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml