• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe houd ik 'm netjes?

Fezza

Detailing trainee
5 mrt 2020
7
45
Onlangs heb ik een assortiment spullen gekocht om m'n hobbyauto netjes te maken. Na een ruime 20 uur te hebben besteed is de auto vrij van krasjes en swirls. De auto ziet er super uit.

Omdat het een hobbyauto is, gebruik ik de auto niet dagelijks. Tevens staat de auto altijd binnen.

Na elke rit spuit ik 'm schoon, daarna foam canon erop, wassen en met osmosewater afspuiten.

De waxlaag is mede daardoor ondertussen zo goed als verdwenen, de auto hoeft echter niet gepoetst of gepolijst te worden.

Wat is nu handig?
De schone, droge auto opnieuw in de wax?
Of de lak aanvullend ergens mee schoonmaken en dan pas wax?
Of wellicht iets heel anders?

Ik verneem jullie tips en ideeën graag!
 
ik zou een droge auto foamen. ;) (Vervuiling losweken en afvoeren)

Als de lak in goede staat is, dan kan je gewoon opnieuw waxen. Voel aan de lak of kleien nodig is. Zo ja, lekker veel glijmiddel gebruiken en een niet al te harde klei.
 
Dank voor je antwoord. Kleien voor het waxen is een goed idee!

Voor het foamen spuit ik de vliegjes van de neus, voorruit en buitenspiegels af. Daarna de foam. Mijn ervaring is dat de foam dat onvoldoende losweekt.
 
Inmiddels de auto lekker gekleid en weer een mooie waxlaag erop. Het ziet er weer heerlijk glanzend uit!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR