• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe is een rode auto zonder blankelak het beste te behandelen

nickL

Detailing addict
25 sep 2011
34
52
hallo,

Een neef van mij kwam bij mij met de vraag hoe hij het beste zijn rode opel meriva kan beschermen. zodat hij niet roze word. hij word wekelijks gewassen en regelmatig met een wax die hij ergens in duitsland heeft gekocht ( heb hem meteen met carclean kennis laten maken na dat ik dit hoorde). en de auto is voor 2 a 3 maand geleden bij de schade hersteller geweest om een schade te maken en toen hebben ze meteen de auto gepolijst. maar begint nu weer roze te worden.
ik kon de verkleuring met mijn tel. moeilijk op de foto krijgen maar heb het toch maar geprobeer hopelijk is het te zien.

hier een foto van de auto waar het omgaat:
[IMEEM]
20120304150737.jpg


[/IMEEM]
foto`s van de verkleuring:
[IMEEM]
20120304150800.jpg


[/IMEEM]
[IMEEM]
20120304151100.jpg


[/IMEEM]

kleine opsomming van de waxen , glaze`s en selant die ik hier heb staan:

Poorboys World - Natty's Liquid Blue
Poorboys World - Black Hole
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Poorboy’s World - White Diamond
Poorboy’s World -Natty’s Paste Wax
Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax
en verder de nodige wasmiddelen middelen ( ook klei en dap 900 etc.)

en als jullie met andere merken/producten zouden werken op deze auto wil hij deze gaan aanschafen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

al vast bedankt

gr nick
 
De kans dat er op deze auto geen blanke lak zit is zeer klein, zonet uitgesloten.
De enige manier om dat je het zeker kan weten is als je gaat polijsten en de pads en doeken rood worden.
Zelfs dan is het niet zeker omdat er kleurlak bij de blanke lak word gedaan.

Wat jij denkt te zien qua kleurverschil is het probleem wat veel auto's hebben, gespoten plaatwerk versus gespoten kunststof.
Dit zal altijd een kleurverschil laten zien.
 
hij heeft mij verteld dat er op deze lak geen blankelak op zit (het is geloof ik een speciale editie) en hij heeft ook een andere rode auto gehad en die heeft het nooit zo erg gehad. zijn doeken worden na het polijsten inderdaad rood. bij de schade hersteller hebben ze de achterdeur wel blankelak gespoten en die is dan ook helemaal niet verkleurd. ( ps dit is mij verteld)

en kwa foto`s het is heel moeilijk op de foto te zetten maar het gaat dan om het dak en de motor kap. ik heb de foto van de bumper er maar zo extra bij gezet om dat het moeilijk te zien is op de foto van het dak.

ik weet dat er verschil zit tussen plaatwerk en gespoten kunstof

hoop dat mijn vraag nu iets duidelijker is geworden.

alvast bedankt.

gr nick.
 
Vreemd dat als je een speciale editie hebt de auto geen blanke lak heeft, zeker op een moderne auto.
Heb er meerdere hier voorbij zien komen (uni en Metallic) en deze hadden allemaal een blanke laklaag..

Maar goed het is zo, om het verkleuren tegen te gaan is om de auto na het polijsten goed in een sealend te zetten en te waxen.
 
[MOD]Niet steeds het bovenstaande quoten, dit is onnodig[/MOD]

allereerst bedankt voor de snelle reactie

ik vond het idd ook heel raar maar hij bleef maar aangeven dat het er niet opzat.

maar kan welke sealend en wax kan ik daar het beste voor gebruiken kan het met een van de spullen die ik zelf al heb of zou je liever een ander soort gebruiken.

en hoe zit het eigenlijk met de lak van opel is die hard?

gr nick.
 
Neem het 5 (6) stappen plan en je kan met de middelen die je in bezit hebt uit de voeten.
-Wassen
-Kleien
-Polijsten
-Voeden met black hole
-Sealen met de EXP
-Waxen met de nattys

Over de hard/zachtheid halt niets the zeggen, mede dat de auto's en verschillende fabrieken over de globe word gebouwd en er dus ook andere lakmerken verwerkt worden.
Mede dat er ook een verschil zit in uni al of niet met blanke lak, en metallic lak.
Qua werkwijze maakt het niet uit, buiten het feit dat je spullen op een auto zonder blanke lak de kleur van de auto over zal nemen.
 
bartr123 bedankt voor je snelle en duidelijke reacties

van het weekend denk ik maar eens aan beginnen als het weer een beetje mee zit