• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe juist gebruiken van Dodo Juice Orange Crush soft wax?

alpina

Detailing rookie
11 jun 2010
19
0
Hoe moet ik juist te werk gaan aub?

Niet te veel aanbrengen met een zachte pad.

Een 10 min wachten tot deze wit word.

En dan terug opwrijven?

Is dit de juiste manier of niet.

Bedankt al voor de reactie.

ten eerste zou ik eens kijken voor een dodo juice-super natural fingermitt,en ja 10 a 15 minuten laten curen(niet in direct zonlicht)afnemen met een fantastic fur een uur tot 12 uur wachten en layeren

Ik ben nog niet lang bezig met deze produkten.
Misschien domme vraag maar wat is layeren,curen,fantastic fur?
Bedankt al.

De Dodo Juice fingermitt is heel handig voor hoekjes en randjes.
Voor grotere vlakken zou ik de eenvoudige ronde pad van Carclean nemen.
pad lichtjes door de pot halen, oranje waas aan de pad is voldoende. Zeker geen zichtbare klodders.
In rondjes opbrengen in twee richtingen als bij polijsten, dan heb je de beste dekking / hechting.
Tweede laagje (layeren) kan maar hoeft niet. Curen is het indrogen van de wax vóór het uitpoetsen.
Voor uitpoetsen gebruik je een zachte doek, zoals de DoDo Juice Fantastic Fur (te koop per 3)

En tussendoor een pauze om te snuiven :love

Hans

was er dun op doen middels geel rond padje, ongeveer 15 min er op laten zitten, je ziet dan een soort van wittige waas.
Middels de swipetest ( ff zoekactie doen, vind je vanzelf met gemak ) bepalen of de wax klaar is om af te nemen. Dit met de fantastic fur, welk een zéér goede en zachte doek is die speciaal voor dit doeleinde op de markt is.
Layeren is lagen op elkaar: na de eerste waxlaag ( en afgenomen te hebben ), de boel met rust laten en de volgende dag de auto even afspuiten ( ivm zooi in de lucht >> krasjes ), drogen en dan de 2e laag wax er op zetten

sorry alpina,mijn fout.was een beetje te detail woorden achtig maar is al redelijk aangevult door de andere heren

Ok bedankt al voor het antwoord.

Moet ik lang wachten voor het opwrijven of niet?

Moet er een soort "waas"over komen.

En ruiken ja dat doet het goed !!!!

10 a 15 minuten ook een beetje afhankelijk van dewwersomstandigheden,swipe test doen versteld je veel