• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe kan ik het beste PB Natty's Blue in een ander lager potje doen?

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Mijn Potje PB Natty's blue is zover leeg dat ik er met moeite nog een kleine hoeveelheid uit kan halen.
Bij iedere lik haal ik er dus teveel uit waardoor ik bij iedere aanzet op de auto het er dus te dik opzet, wat ook weer moeilijker uitpoetsen tot gevolg heeft.

Hoe kan ik dus het beste de wax uit het plastic potje in een ander lager plastic potje doen?

Heb het topic van Dibbuz "Wax gesmolten M19" gelezen, maar lijkt me dat dit met een plastic potje niet kan.

nu bedenk ik me dat eruit krijgen nog wel zal gaan dmv het er gewoon uitsnijden, maar hoe krijg ik in dat andere potje een mooi egaal (alsof het nieuw is) laag wax.
Het nieuwe potje is van Tupperware, en ben nou niet zo happig om nog een potje van de vriendin kapot te maken.
 
Is het niet handiger om de wax eerst even te deppen / grof uitsmeren, zoals je ook bij machinaal poetsen doet? Ik herken je probleem, maar met deppen is het bij mij verholpen. Totaal geen dikke laag meer. ;)
 
Het lukt wel een dat plastic potje! :ja Gewoon au bain Marie doen (niet koken!), dan gaat het prima!
 
machinaal poetsen heb ik nog geen verstand van.
niet dat het uitmaakt maar ik gebruik de rode LC euro handpad, deppen ga ik de volgende waxbeurt eens proberen
 
Ik dacht dat je een DAP had? Anyway, als je een product op de machinale pad doet en je begint gelijk op de auto, dan vliegen de spetters in het rond. Die fout maak je dus maar een keer :D. Om dat te voorkomen smeer je het product met de pad even over het te bewerken oppervlak. Hetzelfde doe je als het ware met deppen.
 
Ben ik dan de laatste der mohikanen of zoiets zonder DAP:D

ga volgende waxbeurt deppen eens proberen, bedankt voor de reacties.
 
vandaag toch even het potje uitgelepeld en in een ander potje gedaan en verwarmd en weer laten afkoelen.
volgens mij wel aardig gelukt, of het geheel nog is zoals het bedoeld is weet ik niet.
komen we wel achter bij het volgende gebruikt.