• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Natty's Red vs. PB Natty's Blue. Praktijktest.

Maar om (na een aantal maanden) terug te komen op de producten zelf: het maakt dus voor de glans/wetlook/diepte van de lakkleur niet uit of je Natty's red of Natty's blue gebruikt? Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik heb een metallic donkergroene lak waar de Natty's blue lijkt mij uitermate geschikt voor lijkt maar daar kan ik dus eigenlijk net zo goed de red voor gebruiken?
 
In principe zorgt een wax niet voor de glans, dat doet namelijk de voorbereiding.

Smeer maar eens een goede (goedkoop en/of duur) op een smerige onbehandelde lak, deze lang niet zo glimmen als een behandelde lak.

Zoal een forumlid ooit in zijn onderschrift had: waar vuil zit, zit géén glans :!

Met Natty's, welke dan ook, is niets mis mee. Gewoon een goede wax voor relatief weinig centen.


Patrick
 
Om deze discussie even een korte wending te geven.

Onlangs een knap rode nissan Almera van me zwager een beurt gegeven.

Hele ratteplan met wassen, kleien, dapje, glaze, sealent, en volgens een enorme wax laag aangebracht. DJ Orange Crush en Banana Armour en M16.

Vervolgens een maandje later, na het wassen eens een laagje Natty's Red en M16 erop gezet (heerlijke combi overigens) en wat denk je, wordt die vervloekte ***** Alemera gewoon NOG beter / dieper rood.

Of ik snap het niet meer, na het polijsten was die van vaal rood naar mijn inziens mooi rood, de DJ versterkte dat. MAar de Natty's Red ging nog een standje verder.

Dus op een gewone auto maken ze misschien geen verschil, maar de Natty's Red (it's in the name) doet dat op een rode auto WEL.
 
nicknameless zei:
In principe zorgt een wax niet voor de glans, dat doet namelijk de voorbereiding.

Smeer maar eens een goede (goedkoop en/of duur) op een smerige onbehandelde lak, deze lang niet zo glimmen als een behandelde lak.

Zoal een forumlid ooit in zijn onderschrift had: waar vuil zit, zit géén glans :!

Met Natty's, welke dan ook, is niets mis mee. Gewoon een goede wax voor relatief weinig centen.


Patrick
Het gaat mij uiteraard om het verschil tussen de red en de blue. De cc-site vermeldt bij de blue:

Een iets andere samenstelling van de gewone Natty’s, gemaakt om donker gekleurde auto’s een extra opleving in diepte en glans te geven.

Vandaar dat ik mij afvraag of de red dezelfde opleving geeft als de blue of dat ik voor een donkere lak toch echt de blue moet hebben. Bij de omschrijving van de red staat dat namelijk niet.
 
Koen, topic is meer dan 2 jaar oud hè ;)

Denk dat de standtijden mekaar niet veel ontlopen in de praktijk hoor.... :)^
 
Kan gebeuren, zie het zo 123 niet in het topic staan vanaf mijn telefoon maar Nattys Red bevat meer carnauba dan de witte en blauwe Nattys.