• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste verse vogelpoep verwijderen?

Jan Peugeot

Detailing trainee
14 aug 2009
23
47
Na de was en waxbeurt afgelopen zondag zal je altijd zien dat er een vogel net zijn behoefte moet doen op de auto.

Maar hoe kan ik dit nu het beste verwijderen?

Gisteren met PB spray&wipe er alles afgehaald.
Maar vraag me af of ik het goed doe.

Klodders ingesprayed met Spray&wipe en met een microfiber doek opgepoetst.
Daarna na gepoetst met een schoon stuk doek.

Als er poep op de zijkant van de auto zit krijg je lopers dus moet je dat ook poetsen.
Op vlakke stukken krijg ik een waas van de Spray&wipe.

Gebruik ik dan te veel of moet ik een compleet paneel van de auto schoonmaken?
 
Beste is om een vochtige doek op de vogelpoep te leggen en even te laten liggen zodat de boel kan losweken, dan de "stukjes" voorzichtig verwijderen, daarna met een spray en wipe de boel nareinigen en ik zou opnieuw waxen. Want die is wel verdwenen ben ik bang.
Vooral niet insprayen en boenen met een MF, dat veroorzaakt krassen.
 
Ik gebruik een een stuk nat keukenrol papier of servet om de boel los te weken, deze blijft ook goed zitten op de zijkant. Daarna voorzichtig verwijderen en met Spray en Wipe nareinigen.
 
Oude "bird-droppings" zoals boven aangegeven laten weken.
Verse doe ik met handwarm water uit een gieter op de Swiebertje manier
Dus van een hoogte de straal uit de gieter op de plek laten vallen, gaat het wel los van ...

Hans
 
Laatst toevallig sinds een hele lange tijd, vogelpoep verwijdert van de auto, had er vochtig/nat keuken papier opgelegd, even laten weken, daarna voorzichtig alles eraf gehaald en toen met spray&wipe de boel even schoon gemaakt...later even wat red mist erover gespoten....moet tenslotte binnekort de auto toch weer helemaal waxen.
 
ik hebt standaard een super soaker water pistool in de auto (kleine variant). klinkt gek, maar je sprayt het zo weg en je hoeft niet in de weer met doekjes ofzo. ook handig als je op werk bent.
het veiligst, snel en gemakkelijk dus :)
 
Flesje Spray & Wipe + doek achterin de auto leggen ;)

Bij verse bird shit, flink opsprayen en afnemen met een doek.

Bij oude harde bird shit, laten weken, afnemen met doek en nabehandelen met Spray & Wipe + doek
 
Wacht maar tot Dombo langs vliegt......help spray & wipe ook niet meer. :-b