• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kiezen jullie de coating?

Welke Coating heeft voorkeur?

  • Gyeon - Mohs

  • Gyeon - Pure

  • Gyeon Syncro

  • Gyeon - One

  • Gyeon Cancoat

  • Nanolex - Si3D Cerabide

  • Anders - Namelijk:


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Autohoes moet je niet willen.
- Geen garantie dat er geen vocht onderkomt,
- Kans op krassen omdat de hoes over de lak schuurt.
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
Lijkt me naast bovenstaande ook gewoon geen goed idee omdat de versaangebrachte coating niet kan "ademen" (geen licht en lucht) en bijgevolg niet goed gaat curen volgens mij.

Hoe langer hij droog blijft hoe beter, dus goed het weerbericht scannen en een droge periode van enkele dagen proberen te kiezen. Bij Gyeon coatings kan je er Gyeon Cure bovenop plaatsen zodat hij toch iets beter bestand is tegen een mogelijke regenbui of andere troep in de eerste dagen na de applicatie.
 
Ik heb de meeste coatings van Gyeon inmiddels gebruikt, maar als ik nu een auto zou moeten coaten dan zou ik voor Cancoat gaan. Op sommige delen op mijn auto zit dat er nu ongeveer 70k km en bijna 4 jaar op en de beading is nog steeds goed. Voor dat geld vind ik het echt onverslaanbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Bij mij heeft Cancoat ook veel langer op de auto gezeten dan wat Gyeon aan standtijd opgeeft, is echt geweldig spul en je kan het evt ook nog buiten aanbrengen als je de dag goed kan inplannen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat is wel echt superlang! :eek: Ik heb laatst ook Cancoat aangebracht op mijn auto. Dat was overdekt in mijn loods, maar het was wel erg koud (het vroor buiten). De coating "gedroeg" zich normaal, voor zover ik dat kan beoordelen. Buiten aanbrengen kan misschien goed gaan, maar zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Ook niet aan buiten polijsten trouwens, het blijft toch behelpen met de omstandigheden en niet het juiste licht.
 

Bijlagen

  • DSC_2378-01.jpeg
    DSC_2378-01.jpeg
    177,2 KB · Weergaven: 32
  • Leuk
Reactions: RoyR en Smotske
Als je die optie hebt zeker, helaas geen garage meer. Ik heb wel de optie om bij m’n ouders in de garage te coaten maar het polijsten gebeurt toch vooral buiten. Daarom gaat het niet slechter, 2x Mohs evo gebruikt en op de eerste auto zit het inmiddels 2 jaar zonder dat ik merk dat het afneemt
 
  • Leuk
Reactions: Dimitri-in-detail
Wanneer je met het weer rekening houdt is het buiten allemaal te doen. Het is binnen fijner maar buiten niet onmogelijk en je hoeft er ook niet te bang voor te zijn.
 
Er wordt ook niet gezegd dat het onmogelijk is, maar moet je het risico willen lopen.

Vocht (condens) op een verse (nog niet volledig uitgeharde) coating is het laatste wat je wil.
Ik zeg niet dat het misgaat maar als dat wel gebeurd dan heb je er ineens 2 dagen extra werk aan, nog afgezien van de extra kosten.

Ik had ook zo’n eigenwijze “kennis” die koste wat het koste de auto 8 uur na het aanbrengen van de coating mee naar huis wilde nemen want het bleef toch droog.
Een week later een hele zaterdag druk geweest met het opnieuw polijsten van diverse delen waar dauw op terecht was gekomen.
 
Buiten coating aanbrengen heb ik alleen met Cancoat ervaring ,type coating zal ook wel uitmaken denk ik . Tot 10:00 in de ochtend heb ik redelijk schaduw en dan smeer/neem ik em af waarna de zon em netjes afbakt.
meermalen gedaan en nooit issues gehad maar vereist wel planning.
Pure en Mohs bv zou ik niet zo snel doen ,dat doe ik in een garage.
 
Gyeon gaf zelf aan dat zijn nieuwe EVO lijn outdoor friendly zijn gemaakt. Ik heb met Pure EVO dat ook zo ervaren. Daarbij was die ontzettend makkelijk aan te brengen en af te werken (grote foutmarge).

Cancoat heb ik geen enkel probleem mee ervaren in de buitenlucht dus ik verwacht dat Cancoat EVO nog een stap vriendelijker zal zijn.

De mensen die ruimte hebben zullen nooit meer anders willen. De mensen die geen ruimte hebben kunnen ook buiten coaten met inderdaad, als kleine nuance, de juiste coating.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Op social media kom ik geregeld tegen dat de ‘mobile retailers’ buiten coaten… maar… social media…
Tijdens de gyeon dag hebben we buiten gecoat in verre van optimale omstandigheden. Daar zij Yves (zo heet hij toch?) dat je in principe na een halfuur al cure kan toepassen om het te beschermen tegen vocht. Niet optimaal maar het kan wel
 
Als ik een auto klaar heb met een coating en de weer omstandigheden zijn slecht qua regen, maak ik 's avonds vaak nog ff een rondje met Cure, na een uurtje of 2-3 zeg maar.

Dus ja kan best, volgens mij minimaal na 1 uurtje volgens de handleiding.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik moet zeggen dat mohs evo echt enorm makkelijk af te nemen was in de ochtendzon op een zilveren lakkleur, puur door de andere manier van flashen.
Cancoat kon ik echt niet zien en moest ik het op gevoel doen nadat ik 1 paneel wat in de schaduw stond wel kon zien.

Pure wil ik nog een keer proberen
 
Mee eens, alleen bij Mohs moet je echt wel opletten, als je een stukje mist ben je de sjaak.
Cancoat kan je bij juist licht ook wel goed zien, wat dat betreft is Pure het "lastigst" vind ik, maar daar heb je wel weer extra tijd.

Als ik een auto coat lopen we deze altijd met z'n tweetjes na voor controle.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Ric325i