• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kiezen jullie de coating?

Welke Coating heeft voorkeur?

  • Gyeon - Mohs

  • Gyeon - Pure

  • Gyeon Syncro

  • Gyeon - One

  • Gyeon Cancoat

  • Nanolex - Si3D Cerabide

  • Anders - Namelijk:


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
965
158
25
Muntendam
He Toppers.

Ik heb de vraag gekregen of ik in het voorjaar een coating wil zetten. yeah sure, leuke auto. betaald goed. dus waarom niet.
echter, hoe kiezen jullie de coating?
is het zo simpel als gewoon voor Synchro gaan, want dat is de hardste met de langste standtijd?

op mijn fiesta zit Pure omdat dat de meeste Glossy look zou moeten hebben...
 
Ik ben voor Mohs gegaan ivm de langere standtijd op een witte kleur is glossy niet echt van toepassing.
Het zit er nu bijna 2 jaar op met ruim 40K km's en ja het mooie is er wel af op de zijkanten. Motorkap en kofferklep gaat nog wel.
Dus zodra het ietsjes warmer word gaat de Z4 weer in de Mohs.
Voorheen altijd Nanolex gehad ook erg duurzaam wat standtijd betreft maar aanbrengen is met Mohs Evo veel makkelijker.
 
Volgens mij doen de grote merken niet echt voor elkaar onder en ik wil ook af en toe wat nieuws proberen, dus oa Gyeon, Nanolex, Carpro, enz komen allemaal wel een keer voorbij en elk heeft dan weer meerdere opties. Vind Mohs EVO wel een hele fijne basis, lekker slick, in principe een laag voldoende, makkelijk aanbrengen, goede duurzaamheid, etc. En naar gelang de omstandigheid / wensen kan je er Skin overheen doen of twee lagen doen net wat je beter lijkt. Als iemand wat minder uit wil geven wijk ik nog wel eens uit naar Cancoat oid. Kortom, it depends... :)
 
Zelf blijf ik tussen de Mohs (EVO) en de Si3D hangen.

Beide hebben een prima standtijd, voordeel van de Si3D is dat je daar na het afnemen van de coating niets meer overheen hoeft te smeren (zoals Cure). Daarbij geeft het op donkere kleuren veel meer diepte dan Mohs doet.

Op de A1 van mijn vrouw heb ik recent de Si3D Cerabide aangebracht wat echt super easy is. Deze wordt bij het aanbrengen dof / mat waarna je die na 20-60 minuten afneemt. Geen gedoe met allerlei lampen en 24 doekjes, als je iets bent vergeten wrijf je het er zo af.
Deze kan je van 5 tot 30 graden aanbrengen.

Nadeel is wel de hogere prijs ten opzichte van de Mohs.
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Si3D Cerabide is wel heel makkelijk verwerkbaar
En op een zwarte lak zou ik niet meer voor een andere kiezen
Zeker omdat het ook nog wat maskeert.
 
Op mijn Corolla zit nu ook weer Gyeon Pure maar ik heb nu ook een aantal keer Cancoat gesmeerd en eigenlijk is die ook al vreselijk goed vind ik en ik vind Cancoat qua glans eigenlijk minstens zo goed als Pure.
Voordeel van Cancoat is dat je die buiten kan aanbrengen als de omstandigheden goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja, wilde gaan zeggen dat het afhankelijk is van je wensen, maar dat blijkt al wel als je alle berichten doorleest. ;)

Voor mijzelf keek ik altijd naar budget en toepassing; Zachte en/of gevoelige lakken vroegen om meer hardheid en dus koos ik voor MOHS. Voor warmere kleuren koos ik vaker voor Pure or SI3D. Bij lager budget of koude kleuren veelal CanCoat. (Met eventuele toppers, zoals Skin/Booster/etc)

(Ik heb niet met de Evo-lijn of nieuwere Nanolex gewerkt, dus alleen met de oudere coatings)
 
Hm Intressant weer, grotendeels gevoel dus... :p
Maakt de keuze niet makkelijker.
heb wel nog wat pure over, misschien dat ik dat er op ga smeren als die nog goed is...
anders gaat het Synchro worden aangezien ik de aanname doe dat de lak aan de zachte kant is.
 
@Nick Bakker Heb je veel ervaring met het coaten? Ik kies altijd Gyeon, ik coat eigenlijk wel wekelijks.
Pure is wel een veiligere keuze omdat je langer de tijd hebt om af te nemen. Bij Synchro heb je meer wachttijd nodig tussen de 2 lagen.

Ik kies of Pure of Mohs, ik laat mijn keuze meestal afhangen van de kleur, in de zomermaanden kies ik toch iets eerder voor Pure omdat Mohs me dan t snel droogt.

De keuze is aan jou, maar kleur en tijd zijn wel belangrijke factoren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen nog maar Mohs en Syncro gezet. Ik ga niet weer voor Syncro. Ikzelf vind skin te weinig toevoegen. Vooral het moment van afnemen vind ik bij Mohs makkelijk te herkennen (zweten). Wil ook graag pure nog eens proberen maar ga de Jaguar denk ik niet weer coaten, vooral ook omdat ik thuis geen locatie meer heb om goed te coaten
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Zelf blijf ik tussen de Mohs (EVO) en de Si3D hangen.

Beide hebben een prima standtijd, voordeel van de Si3D is dat je daar na het afnemen van de coating niets meer overheen hoeft te smeren (zoals Cure). Daarbij geeft het op donkere kleuren veel meer diepte dan Mohs doet.

Op de A1 van mijn vrouw heb ik recent de Si3D Cerabide aangebracht wat echt super easy is. Deze wordt bij het aanbrengen dof / mat waarna je die na 20-60 minuten afneemt. Geen gedoe met allerlei lampen en 24 doekjes, als je iets bent vergeten wrijf je het er zo af.
Deze kan je van 5 tot 30 graden aanbrengen.

Nadeel is wel de hogere prijs ten opzichte van de Mohs.

Dit is eigenlijk waar ik naar opzoek ben. Ik wil mijn op "nieuwe" auto ook eens aan de coating beginnen. Maar ben huiverig voor het aanbrengen en niet optijd afnemen. De prijs is dan inderdaad wel een dingetje.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Ik zweer bij Gyeon Pure Evo. Makkelijk aan te brengen, ruim voldoende tijd om af te nemen en het afnemen zelf is net zo gemakkelijk als het opbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Nick Bakker Heb je veel ervaring met het coaten? Ik kies altijd Gyeon, ik coat eigenlijk wel wekelijks.
Pure is wel een veiligere keuze omdat je langer de tijd hebt om af te nemen. Bij Synchro heb je meer wachttijd nodig tussen de 2 lagen.

Ik kies of Pure of Mohs, ik laat mijn keuze meestal afhangen van de kleur, in de zomermaanden kies ik toch iets eerder voor Pure omdat Mohs me dan t snel droogt.

De keuze is aan jou, maar kleur en tijd zijn wel belangrijke factoren.

Veel niet,
Fiesta heb ik in de Pure gezet. dat vond ik bijzonder makkelijk gaan.
Mijn monello meastro staat ook in de Pure, ging ook prima :joy:
Het is een zilvergrijze auto, met aannemelijk een zachte lag, daarom zat ik te denken aan mohs/synchro... maar pure heb ik ervaring mee:joy:
dilemma's
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Zelf blijf ik tussen de Mohs (EVO) en de Si3D hangen.

Beide hebben een prima standtijd, voordeel van de Si3D is dat je daar na het afnemen van de coating niets meer overheen hoeft te smeren (zoals Cure). Daarbij geeft het op donkere kleuren veel meer diepte dan Mohs doet.

Op de A1 van mijn vrouw heb ik recent de Si3D Cerabide aangebracht wat echt super easy is. Deze wordt bij het aanbrengen dof / mat waarna je die na 20-60 minuten afneemt. Geen gedoe met allerlei lampen en 24 doekjes, als je iets bent vergeten wrijf je het er zo af.
Deze kan je van 5 tot 30 graden aanbrengen.

Nadeel is wel de hogere prijs ten opzichte van de Mohs.
Kan je deze Si3D Carabide buiten aanbrengen?
 
Ik heb zelf ook 1. maal Synchro op mijn GTI gehad en vond dat sterk tegenvallen wat standtijd betreft en met mij waren er toen meerdere die het zelfde ervaren. Misschien kan het aan het aanbrengen gelegen hebben maar vreemd dat rond die tijd meerdere er last van hadden. Verder denk ik dat je geen slechte keuze kan maken of je nu Gyeon of Nanolex neemt. De S3id is wat zwaarder uit te poetsen maar verder een goede coating.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dit is eigenlijk waar ik naar opzoek ben. Ik wil mijn op "nieuwe" auto ook eens aan de coating beginnen. Maar ben huiverig voor het aanbrengen en niet optijd afnemen. De prijs is dan inderdaad wel een dingetje.
Jij hebt meer dan genoeg ervaring en gezond verstand Emiel... Gewoon aan beginnen
 
  • Geweldig
  • Leuk
Reactions: emiel10 en RedCat
Kan je deze Si3D Carabide buiten aanbrengen?
Ik heb deze destijds (Augustus) buiten aangebracht wat prima ging.
Het probleem met de coatings is dat als ze vers zijn slecht tegen vocht kunnen.
Je zit dan al gauw met dauw e.d. Als je de mogelijkheid hebt zet de auto dan wel droog / overdekt weg.

Mocht je er onverhoopt vocht in de eerste 24u opkrijgen dan ben je slopershoogte
 
  • Leuk
Reactions: RoyR