• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kijken wij hiernaar, als detailers? Geef je ongezouten mening!

Justin van den Berg

Detailing addict
21 mrt 2013
104
50
34
Dag allen,

Zo af en toe zit ik youtube door te struinen naar filmpjes over detailen en het polijsten van auto's. Puur omdat ik het leuk en interessant vindt en omdat ik graag bijleer over deze onderwerpen.

Tussen de goede en leerzame filmpjes kom ik, in mijn ogen althans, ook veel rotzooi en "kan-niet-waar-zijn" filmpjes tegen. Ik ben dit topic begonnen om deze filmpjes te bundelen, zodat wij kunnen lachen.....maar ook om te laten zien hoe het niet moet! Vaak is het zelfs zo dat ik deze filmpjes met lede ogen aankijk en me afvraag of de personen in deze filmpjes überhaupt snappen hoe een lakbewerking of polijstbeurt in z'n werk gaat.

Zo kwam ik de film in deze link tegen:

[video=youtube_share;jHjCRkVhlJM]http://youtu.be/jHjCRkVhlJM[/video]
Hoe kijken jullie hier nou naar? En weten jullie meer van dit soort filmpjes te vinden?

Gr. Justin

P.s. Mocht dit topic ongewenst of ongepast zijn dan verneem ik dat uiteraard graag, wil niemand tegen de schenen schoppen namelijk.
 
Ja, wat kun je er van zeggen? In de film is er wel resultaat geboekt met de betreffende middelen. Het is een stuk roder dan daarvoor, wat dat betreft: doel behaald. Je kunt je afvragen of dit de manier is waarop je het zou willen doen. Denk dat als ik de machine pak, een juiste polijstpad en middel ik een heel eind kom. Al dan niet beter, maar dat kan ik niet zeggen want heb het echte werk niet gezien. Het lijkt me overbodig om een hele auto te schuren met 2000 en 2500. Zelf heb ik wel eens steenslag bijgewerkt en gewetsand met 2000. Die matte laag die het wetsanden achterlaat krijg je mijns inziens niet weg met de hand. Misschien als je heel veel tijd en sterke armen hebt.. Daarom denk ik dat deze meneer het "fout" doet. Niet zozeer verkeerd als wel dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden.
 
Dit filmpje is eerder voorbij gekomen en staat ergens op het forum. Ik heb er destijds nog op gereageerd (zijn site of Facebook geloof ik).

Ik heb geprobeerd om het terug te zoeken, maar kan het niet zo snel vinden. Deze meneer doet alsof hij het snapt, maar feitelijk snapt hij er geen bal van. Het is de Nederlandse Martin Wright (Om Martin werd altijd erg gelachen, maar bedoelde het erg goed. Helaas is Martin in 2011 overleden).

Inmiddels gevonden:

https://www.facebook.com/photo.php?v=197472933652789