• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krassen verwijderen op Kuntstof Polycarbonaat koplamp?

Het is wel te sanden, daarna polijsten. moet je even tijd voor nemen, of een pb doen. we kunnen altijd wel wat regelen 8d
 
Om even terug te vallen op mijn krassen in de koplamp,

Foto's doen het helaas niet meer. Maar er zaten wat duidelijke krasjes in.

En kom ik dit net tegen op de site,

Check: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/PowerBall_4_Lights_Headlight_Restoration_Kit__101710

Zou dit iets zijn?
 
even een vraag tussen door die hier meer te maken heeft.
worden alle polijst stappen (met de ssr serie of monello) vervangen door een plastic polish zoals plastX?
of gebruik je plastx alleen als laaste final stap?
 
De Mothers die ik heb is een hele fijne polish met nauwelijks een korrel. Ik neem aan dat dat bij de PlastX ook zo is.
Er is zeker een polijstende werking, maar die wordt aangevuld met een hoog percentage polymeer.
Juist die polymeer heb je nodig bij de eindafwerking als "filler" en om de bescherming tegen UV te geven.

Kunststof is van zichzelf zacht en laat zich daardoor op meerdere manieren herstellen / corrigeren.
Met een grover middel kan je snel diepe krassen compenseren, maar nooit mooi afwerken.
Met een zachter polijstmiddel kan correctie net zo goed, duurt alleen veel langer.
Polijstmiddelen met polymeren zijn voor de eindafwerking, de polymeer zit in de weg als je nog echt wilt corrigeren.

Hans
 
iemand die dit toevallig wel weet..?
zijn we allebie miss geholpen :ja :cool:
Ik had zelf ook een forse kras en heb hem als volgt verwijderd. Eerst een blokje vlakgum omwikkeld met waterproof korrel 400 en schuren tot je geen voelbare krassen meer hebt. Daarna met waterproof korrel 1800 jawel zo fijn opnieuw schuren en daarna met cleaner middel grof poetsen, dan met polish en weg is de kras.
 
@Toontje - Welkom op het forum.

Topic is bijna 11 jaar oud. ;)

- Opschalen in gradatie doet men veelal met 30-50% van de vorige gradatie.
- Grof poetsen met een 'cleaner middel'?
- 'Polish' is nogal een breed begrip.