• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik dit van mijn auto af?

NickieNL

Detailing trainee
5 jan 2018
19
48
29
Hi All,

Over enkele weken wil ik een foto rapportage maken van mijn auto's. Hiervoor wil ik ook mijn Volkswagen Polo in redelijke conditie hebben. Op de hele lak zitten zwarte plekjes. Geen idee wat het is maar ik krijg het er niet af.

Daarnaast heb ik de hele zijkant volzitten met vuil wat er ook niet afgaat...

Hebben jullie enig idee hoe ik dit eraf krijg?

IMG_2015.JPG


IMG_2014.JPG


IMG_2017.JPG

Alvast bedankt
 
Hm de spikkels kunnen teer zijn. Wat de zijschort betreft is het moeilijk te zeggen.

Eventueel een citrus prewash doen, foamen, teerverwijderaar, daarna mss ontijzeren met non ferro en als laatste kleien?

Lijkt mij wel heel erge vervuiling onderaan. Er komen hier vast wel nog wat meer en betere oplossingen.
 
Ik sluit mij bij @M3fan aan, wellicht kun je als het voor het kleien nog niet verwijderd is aan de gang gaan met een grove klei. Hou er dan rekening mee dat de kans op marring groot is. Polijsten is dan de volgende stap.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
De juiste stappen zijn:

  1. Auto geheel wassen en drogen om loszittende vervuiling te verwijderen.
  2. Auto geheel behandelen met Monello Non-Ferro en extra aandacht geven aan de zichtbaar vervuilde panelen. In laten werken een paar minuten en daarna herverdelen met een microvezelspons (Monello Sponge)
  3. Zichtbare vervuiling op de panelen aan de zijkanten bij de wielen en je skirts behandelen met een Tar Remover naar keuze
  4. Delen die behandeld zijn met Tar Remover weer goed wassen
  5. Gehele auto kleien met een kleikit (Monello Clay Kit)
Daarna auto optioneel behandelen met een paint cleaner en daarna bescherming aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en M3fan
Dankje heren,

Inmiddels de GYEON - Q²M Tar - 500ml in het winkelmandje gestopt. Klei en Non-Ferro heb ik nog.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Die sideskirt: het lijkt wel of je over een verse asfaltlaag bent gereden waar de splitlaag nog aangebracht moest worden (en de daarvoor aangebrachte teerlaag lijkt door de banden op je skirts gegooid te zijn).
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
als het asfalt is zou je de onderste skirt even heel erg kunnen inspuiten met WD-40 voor je aan de haal gaat met dure producten. Dat zou bij zowel teer als asfalt goed moeten werken.