• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik mijn ramen streeploos schoon

@Noah,

Amonium is idd de beste ontvetter.
Tip van flip doe er ook een drupje dreft bij. Dreft+Amonium is wat glazenwassers gebruiken.
 
Meg's NXT Glasscleaner vind ik echt geweldig. Eventueel vooraf de eerder genoemde Glass Scrub van ProVision gebuiken.
 
Ik gebruik altijd: Glass Scrub en daarna Spray & Wipe. Altijd streeploos schoon! Oja: niet in de zon je ramen schoonmaken, dan krijg je ze niet mooi!
 
denny_84 zei:
Heb mijn ramen vandaag gedaan , maar kan niet zien of er een waas op zit, er stond jammer genoeg geen zon .
Maar zal het van de week weleens laten weten of ze goed schoon zijn .

Je kunt ook proberen om de ruit eerst eens te clayen. Daarna met glass scrub erop. Afwerken met een laagje rain-x. Voor de binnenkant de NXT glasscleaner.

Mocht het je nog niet gelukt zijn kun je even langs komen in Roosendaal, geef ik je nog wat tips hoe je je ramen schoon kunt maken. stuur maar een pb
 
Persoonlijk vind ik Ultimate Quick Detailer perfect voor de ruiten. Op een microvezelspons spuiten, ramen afnemen en navrijven met een schone microvezeldoek. glimmender heb ik ze nog niet gekregen. Zelfs niet met NXT en die heb ik ook in mijn arsenaal.......Ik vind dat NXT een waas na laat die lastiger te verwijderen is dan de waas die UQD nalaat. En de glans/helderheid bij UQD is mooier. Overigens vind ik Spray & Wipe ook goed voor de ruiten.

Succes GdV
 
De mijne waren aan de binnenzijde (te) lang niet gedaan. Had ook een probleem, maar bleek met een degreaser (Surfex 1:10) gevolgd door Spray & Wipe goed op te lossen.
 
Ik lees heel vaak dat forumleden hun detailer 1:1 verdunnen met water! Vaak om er dan mee te kleien. Last Touch wordt vaak 1:1 verdunt. Ik vraag me dan ook altijd af of za dat dan doen met gedestileerd water....anders krijg je weer kalkstrepen en vlekken toch?

Ik gebruik voor kleien Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml. dat kost nog net geen tientje en je hebt dan 2 1/2 liter kleivloeistof. Als je last touch neemt dat kost omgerekend €9,25 per liter en die verdun je tot twee liter. Dus voor iets minder geld heb je een halve liter minder. Nu is dodo gemaakt om te kleien en last touch in principe niet (dat is een detailer). Je weet ook niet of je door verdunnen de samenstelling van het product zo veranderd dat je er eigenlijk bijna niets meer aan hebt.

Ik zou dus nooit verdunnen. maar gewoon een product gebruiken hoe het bedoeld is. En spray en gloss is ook heel goed voor de ramen. Ze gaan er mooi van glimmen.....
 
Bij LT geeft de fabrikant wel duidelijk aan op de gallon en sprayfles dat het product te verdunnen is.
Ik zie geen enkele reden om producten niet aan te lengen.
Demi water gebruiken is wel een must vind ik!
 
Inderdaad, producten aanlengen doe ik altijd met demi-water, behalve bijvoorbeeld een velgenreiniger. Die spoel je toch nog goed na.
 
Ik doe het altijd met (regen)water en een scheut azijn. Ik gebruik 2 doekjes, 1 om nat te poetsen en een andere om op te blinken. Ik ben er tevreden over.
 
Napoetsen met krantenpapier wil ook al wel eens een keurig resultaat achterlaten!
en meestal gebruik ik dat icm instanet ramen reiniger(blauwe bus).
werkt perfect....dient ook voor streeploos schone ramen, alhoewel dit met een doek soms niet altijd lukt en met krantenpapier om de een of andere bizarre reden wel :weetniet
 
ik heb nog een oude fles turtle wax staan, maar ik moet zeggen dat gaat ook best !
maar in percipe pak ik de nxt glass cleaner, andere mensen hier die goede ervaringen hebben met waxen van de ramen ?