• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dè manier om ramen streeploos te krijgen en echt schoon?

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Na tig middeltjes en manieren geprobeerd te hebben zonder dat het resultaat mij echt deed verbazen ben ik op zoek naar HET middel en DE manier voor streeploze en brandschone ramen. En dan bedoel ik vooral de binnenzijde.......

Dus vertel jullie geheimen maar eens:D
 
Meguiar,s Glass Cleaner, NXT glass cleaner of Poorboy´s spray and wipe. :)^
En deze manier gebruiken: https://forum.Carclean.com/threads/ruiten-reinigen-met-nxt-glass-cleaner-of-glass-cleaner-pro.90/

Streeploos! :heart_eyes:
 
ik heb ook een klein vraagje gebruik de meg Glass cleaner met de evencoat app maar nu komt de vraag:
die mint merkin heb ik ook moet ik daarmee dan meteen droog wrijven of daarna mee nawrijven??

grtz
 
De binnenkant van de voorruit maak ik eerst schoon met een beetje afwasmiddel, vooral om de waas te verwijderen. Daarna afdrogen met een theedoek. Dit vind ik beter werken dan direct met NXT de ramen schoon te maken. Al is de binnenkant van de voorruit wel een drama bij mijn auto: wat een lap glas en wat ligt hij plat! Ik vond de Astra al erg, de Corsa is nog veel erger. De andere ramen doe ik doorgaans direct met NXT en een mv doek.

En voor de echte puristen: even de zijruiten een stukje laten zakken en dan het bovenste randje doen, raam weer dicht en dan het hele raam doen. Het staat zo net-niet als de auto schoon is, je het raam open doet en dan nog een vuile rand ziet zitten ;)
 
ik gebruik NXT glasscleaner en deze doek gebruik ik ervoor Dodo Juice Mint Merkin - Microfibre Window Cloth!
ik ben er wel heel tevreden over.. :)^
 
Ik ben ook een groot fan van de NXT Glass Cleaner, maar wat ik eigenlijk nog veel beter vind werken dan een doek is heel ouderwets een oude krant: gewoon een prop maken, daar wat glass cleaner op spuiten en droogpoetsen met de krant.

Flinke vervuiling neem ik wel eerst weg met een MF.
 
rickk zei:
Ik ben ook een groot fan van de NXT Glass Cleaner, maar wat ik eigenlijk nog veel beter vind werken dan een doek is heel ouderwets een oude krant: gewoon een prop maken, daar wat glass cleaner op spuiten en droogpoetsen met de krant.

Flinke vervuiling neem ik wel eerst weg met een MF.

Papier neem ik juist niet voor glas. Papier bestaat uit vezels die krasjes achter kunnen laten.
 
Zowieso vind ik die kratenmanier niet zo super. Mijn vader gebruikte het vroeger om de raampjes van de kachel mee schoon te maken en dat ging redelijk, maar een raam van een auto of huis zou ik er niet mee doen.
Toevallig dat de tante van mijn vriendin een aantal weken geleden met hetzelfde idee kwam. Een krant met een ui erin en zo de ramen aan de achterkant van het huis schoonmaken?? Je had de ramen moeten zien toen de zon erop kwam te staan... :D
 
wesje zei:
Is de NXT glasscleaner en de glasscleaner uit de detaillerline exact hetzelfde eigenlijk??

Qua werking zijn ze nagenoeg identiek, de kleur is alleen anders. En verder hoef je echt geen rekenwonder te zijn, maar dit verklaart natuurlijk alles:

NXT Glasscleaner kost je € 12,00 per 710 ml. omgerekend naar liters is dat € 16,90 per liter.

Een spuitflesje Glass Cleaner Concentrate + sprayer kost je € 9,88.
Een Gallon GCC kost je € 31,99. Deze verdun je met een verhouding 1:10.
Uit 1 gallon haal je dus (3780 : 37800 ) 41,58 liter!

Tel je de kosten bij elkaar op (31,99 + 9,88) en reken je dat om naar het aantal liters wat je eruit haalt, zit je op € 1,- per liter :D
 
Glasscleaner Concentrate en NXTglasscleaner zijn identiek qua werking ,kleur is anders maar de geur van de Concentrate vind ik verschrikkelijk !

TIP : als je ruiten schoonmaakt de binnenkant horizontaal uitpoetsen en de buitenkant vertikaal, heb je dan ergens een streepje dan zie je meteen of het aan de binnen- of buitenkant zit!
 
DKBM zei:
Papier neem ik juist niet voor glas. Papier bestaat uit vezels die krasjes achter kunnen laten.

Ik heb weleens glas proberen te polijsten... dat is eigenlijk niet te doen zonder heel zwaar geschut. Ik kan me niet voorstellen dat je daar met een stukje papier dan opeens een kras in maakt :no

Maar ieder zo z'n eigen truuks en geloofsovertuigingen hoor! ,^^