• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang kleien?

Vwb klei ben ik zeer te spreken over de Bilthamber regular klei. Keihard, dus het advies om deze eerste in een bakje warm water te leggen. Vind deze bijzonder prettig werken met de Poorboys spray and wipe verdund met water of de Valet pro citrus bling verdund met water. Er is ook een softe variant die ik hier thuis ook heb staan. De regular van Bilthamber geniet de voorkeur op de wat hardere lakken en in geval van ernstige vervuiling. Afgelopen weekend de regular van Bilthamber nog gebruikt op een zwarte Ford Focus die volzat met kleine witte verfspikkeltjes. Let wel; ik spreek uit eigen ervaring met de Bilthamber klei, heb ook grove van meguiars maar de Bilthamber vind ik fijner.
 
Chris4475;n390044 zei:
Mag ik dan ook stellen dat de PB pro polish ook uit een kristal structuur bestaat en "misschien" voor een vw lak dan ook niet de juiste paintcleaner is (te zwak)?

Hebben jullie nog een voorstel voor mij betreffende de hardere klei, merk, type?
Poorboy's World Professional Polish is een chemische polish zonder polijstkorrel erin. Als paintcleaner uitstekend geschikt voor elke lak, ook de hardere lakken.

De Bilt Hamber regular is inderdaad harder / effectiever. Maar ik denk dat de Monello klei effectief genoeg zal zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan is het toch verstandig om er even naar te laten kijken. Al denk ik dan Non-Ferro als een prima stap vooruit zal zijn om de ergste vliegroestvervuiling eraf te krijgen.
 
grandscenicman;n389643 zei:
Enkel als de klei hard aanvoelt leg ik de klei in zo'n bakje.

Je kan best de wagen ook behandelen met een paintcleaner , zo haal je nog meer vuil van je lak ( dat je met kleien niet weg krijgt omdat dit vuil er IN zit )

best voor of na clayen?
 
Maaike;n390130 zei:
Vwb klei ben ik zeer te spreken over de Bilthamber regular klei. Keihard, dus het advies om deze eerste in een bakje warm water te leggen. Vind deze bijzonder prettig werken met de Poorboys spray and wipe verdund met water of de Valet pro citrus bling verdund met water. Er is ook een softe variant die ik hier thuis ook heb staan. De regular van Bilthamber geniet de voorkeur op de wat hardere lakken en in geval van ernstige vervuiling. Afgelopen weekend de regular van Bilthamber nog gebruikt op een zwarte Ford Focus die volzat met kleine witte verfspikkeltjes. Let wel; ik spreek uit eigen ervaring met de Bilthamber klei, heb ook grove van meguiars maar de Bilthamber vind ik fijner.
Maaike, bedankt. Ik ga de bilthamber zeker uitproberen. Hij is momenteel niet op voorraad, even wachten dus.
 
Wittereus;n390135 zei:
Zou het niet kunnen zijn dat je steenslag putjes voor vervuiling aanziet?
Ik heb een vermoeden van wel.. Zeker op de motorkap, waar ik bijna een uur op gekleid heb, ben ik ervan overtuigd dat grotendeels van wat ik voel steenslag is. Daarentegen voel ik, maar uiteraard veel minder, na een lange poos kleien hetzelfde op de deuren. Dit doet mij twijfelen. Dit weekend de achterzijde van de wagen eens kleien, eens kijken wat ik hier tegenkom.