• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang moet ultimate wax curen?

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Ik heb de ultimate wax pasta en laat deze de nacht staan curen, maar moet vrij hard wrijven om deze terug eraf te krijgen.8-()) De NXT2.0 wax gaat veel eenvoudiger eraf.
Moet ik de ultimate wax zo lang laten curen of moet deze onmiddellijk na behandeling uitwrijven?
En hoe lang moet ik de Gold Class Carnauba Plus Premium Wax laten curen? Kan dat ook de hele nacht of...? En kan ik deze Gold Class Carnauba Plus na de ultimate wax als extra laag gebruiken ?

Met alle respect, maar als je deze vraag stelt zou mijn advies zijn om eerst diverse topic door te lezen en de zoekfiunctie te gebruiken. Beprijp me niet verkeerd hoor.

Wanneer een wax gecured is hangt af van verschillende dingen zoals temperatuur, dikte van het aanbrengen etc.
Gewoon zo dun mogelijk aanbrengen en na bijv. 10 minuten even kijken aan de hand van een swipetest. Een wax een hele nacht op een auto laten zitten zou ik dus niet meer doen.

Zoek even met zoekwaard "swipetest" , denk dat dit je het beste gaat helpen.
Kan wel roepen 10 minuten, maar valt/staat allemaal met de temp / vochtigheidsgraad etc

Zoals hierboven reeds geschreven even zoeken op de swipetest. Al geef ik stiekem toe dat ik ook al wel eens geprobeerd heb om een wax een hele nacht te laten zitten ;). Met de Natty's van PB ging dit eigenlijk zonder problemen. Er zijn er echter andere waarbij je dit maar 1x gaat doen ...:-b

tamer zei:
Met alle respect, maar als je deze vraag stelt zou mijn advies zijn om eerst diverse topic door te lezen en de zoekfiunctie te gebruiken. Beprijp me niet verkeerd hoor.

Wanneer een wax gecured is hangt af van verschillende dingen zoals temperatuur, dikte van het aanbrengen etc.
Gewoon zo dun mogelijk aanbrengen en na bijv. 10 minuten even kijken aan de hand van een swipetest. Een wax een hele nacht op een auto laten zitten zou ik dus niet meer doen.

Ik heb idd diverse topics erover gelezen. Maar ik gebruik sinds kort de ultimate wax en de NXT2.0 ,die ik steeds eerder gebruikte, bleef de hele nacht curen zonder probleem om deze te verwijderen 's morgens. Onlangs nog op een topic gelezen tot 12uur laten curen, had deze vraag mss beter in deze topic gesteld, https://forum.Carclean.com/cc_postst8563/Toppen-van-waxsealants--12-vs-24-uur.aspx . Mijn vraag gaat over enkel de Meguair's ultimate wax pasta. Ik wrijf er deze heel dunnetjes erop laat deze ook de hele nacht staan maar gaat moeilijk eraf.

Volgens mij is "curen" het proces dat er voor zorgt dat de waxlaag aan de lak hecht. Als deze hechting eenmaal heeft plaatsgevonden kun je de overige wax, die niet hecht aan de lak, weghalen. Dan kun je er voor kiezen om 12 of 24 uur te wachten en een tweede laag aan te brengen. Zoals tamer benoemd, dit is afhankelijk van allerlei factoren. Als dus 12 uur wacht met het afnemen van het waxresidu, dan is de wax volledig uitgehard en is het moeilijk uit te poetsen/buffen. Het is wellicht beter om de swipetest te doen, dan de wax uit te buffen en dan 12 of 24 uur te wachten en een twee laag aanbrengen.