• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe los ik deze (flinke) schade op?

Koerdt

Detailing rookie
20 mrt 2021
2
15
Goedendag,

Laat ik beginnen met dat ik nieuw ben op dit forum. Ik heb de regels doorgelezen maar als ik toch iets niet volgens de regels doe schroom mij niet hierop aan te spreken dan zal ik aanpassen waar het nodig is. Ik zag dat ik zo gedetailleerd mogelijk moest zijn dus bij deze...

Ik heb enkele dagen geleden de auto van mijn ouders geleend en heb daar toen schade mee gereden. Het is een flinke kras en zou deze graag zelf zo goed mogelijk willen behandelen. De schade bevindt zich op de rechterachterste portier. Het gebeurde in een parkeergarage bij het inparkeren, ik kwam langs een betonnen steunpaal. Toen ik de paal raakte ben ik meteen weer naar achter gereden en heb de schade bekeken. Als ik de schade laat behandelen ben ik bang dat dit snel zal oplopen tot in de paar duizend euro, dit heb ik simpelweg niet. Ook moet ik het nog aan ze vertellen maar het liefst wil ik dit doen als ik al een plan heb van hoe ik dit ga oplossen.

Het gaat om een zwarte BMW X3 uit 2013.

Als iemand mij kan helpen met hoe ik dit moet behandelen hoor ik het graag! Alle tips zijn enorm welkom!
 

Bijlagen

  • bmwx3.jpg
    bmwx3.jpg
    112,7 KB · Weergaven: 326
  • Verdrietig
Reactions: RoyR
Vaak zeg ik
-voorbereiden /wassen/clayen
-cleanen met prof polish
-lak meten
-polijsten
-kijken wat er over blijft aan schade

In dit geval zou ik je best willen helpen maar denk Ik dat je beter door kan rijden naar een schadehersteller/spuiter.
Dit lijkt er verdacht veel op dat je door de lak heen bent zeker bij de naad/vouw in het paneel.
 
Ik snap dat je eerste gedachte is het zelf te willen opknappen om zo je probleem kleiner te maken.
Maar geloof mij, zelf knutselen gaat het alleen maar erger maken (niet alleen voor de schade maar ook voor het vertrouwen tussen jou en je ouders).

Speel open kaart, de halve wereld staat in brand, in jou wereld is deze schade het ergste wat kan gebeuren, maar echt waar dat is het niet.
Wellicht dat een bezoek aan een schadebedrijf voor een voorlopige prijsopgave je meer gerust zal stellen als je naar je ouders stapt.

Succes, over een paar weken was dit slechts een slechte droom....
 
Zoals hierboven ook al staat. Dit word een gevalletje spuiten...
Misschien moet je gewoon eerlijk zijn tegen je ouders? Zijn ze niet all risk verzekerd?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad helemaal mee eens met de rest. Dit wordt zeker spuiten. 1 ding is zeker duizenden euros gaat het niet worden. Wat ik ook wel eens doe even zoeken naar een deur dat in hetzelfde kleur zit. Soms heb je geluk en hoeft deze niet gespoten te worden. Over kleurverschil ja dat krijg je ook als je gaat spuiten.
 
Denk dat je ouders je ook wel geleerd hebben dat eerlijkheid het langst duurt!

hup vertellen en de oplossing komt vanzelf. Of verzekering of je lost het onderling met je ouders op. Dit is zeker niet het einde van de wereld, hoogstens een slechte droom van en paar honderd euro. Maar geloof me, geld is in dit geval het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken
 
Mensen halen weer "spot repair" aan... Neem gerust eens het topic over spotrepair door.

Dit is GEEN spot repair, dit is een complete herstelling + spuiting (deuk in deur + grandioos door de lak) van de deur en mogelijks moet zelfs de flank meegenomen worden mocht de kleur wat tegenvallen (is bij zwart meestal niet nodig, maar je weet maar nooit...). De boordlijst dient ook vervangen te worden zo te zien, dat is plastic met structuur in, is weinig aan te doen eens dat beschadigd is.

Echter zal dit geen "duizenden €'s" kosten hoor, reken eerder een kleine €750-1000, tenzij er natuurlijk meer schade is dan zo direct zichtbaar is op de foto. Het is natuurlijk nog veel geld voor een stom accidentje, maar je zal er niet veel mee bereiken door wat te poetsen en polijsten.
 
Dit is bv. Een spot repair, er wordt niks of een miniem gedemonteerd, kosten beperkt, uiterst kleine oppervlakte dat gespoten wordt. Bv enkele oppervlakkige krasjes in een bumper.
Wordt ook wel eens een 1 day repair genoemd, vaak kan de klant dezelfde dag nog de auto ophalen.
Hier spreken we over een kostprijs van €150-250 gemiddeld zoiets.
De schade aan jouw deur valt niet binnen deze categorie helaas.
 

Bijlagen

  • spotrepair.jpg
    spotrepair.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 129
  • Leuk
Reactions: Pter