• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak je je banden schoon??

Bart009

Detailing addict
3 mei 2009
64
52
Ja mensen, let op: ik ga een stomme vraag stellen :).

Hoe maak je je banden goed schoon? Ik bedoel je gebruikt de gebruikelijk tools natuurlijk maar als je auto op de grond staat kan je nooit op een goede manier het profiel schoonkrijgen. Tenzij je natuurlijk steeds je auto een paar mm verder rijdt :).

En hoe breng je een tyredresser aan? Alleen op de zijkant?
 
Profiel hoef je ook niet schoon te maken. Gewoon even afspuiten met de HD reiniger. Banden doe je met Dasty of een APC (1:10). Tyredressing uiteraard alleen op de zijkant, op het profiel kan zelfs gevaarlijk zijn!
 
Het heeft m.i. weinig zin om het loopvlak van de band schoon te maken. Het vuil rij je er toch weer af. Wat je wel kan doen is (voor zover mogelijk) met een borstel, die je ook voor wielkasten gebruikt, even het loopvlak te doen. Met dezelfde borstel kan je ook de zichtbare zijkant van de band schoonmaken, in combinatie met APC (1:4), zodat je dan gelijk een goede basis hebt voor de tyre dressing.

Voor het aanbrengen van tyre dressings zijn tyre applicators te koop (bijv die van Meguairs). Je kan het ook met een willekeurige andere applicator doen. Ik gebruik zelf de LC Dressing Applicator.
 
dresser op profiel leek me ook al tricky ja, maar goed je weet t nooit natuurlijk :). Niet dat ik straks mn resultaten post en iedereen valt over het kleurverschil tussen oppervlak en zijkant :p.
 
Daar is hier nog niemand over gevallen. Sterker nog: als iemand daar over zou vallen, zou ik gelijk reageren met de mededeling dat veiligheid bovenalles gaat. Bovendien: je ziet wel gelijk goed verschil tussen de bandwang en het loopvlak. Vuile wielkasten zijn eerder een aandachtspunt.
 
Als je met APC 1:4 of 1:5 aan de slag gaat op je bandwangen, tast dat de Wheelwax laag op je velgen dan niet aan?
 
Als het je velg raakt wel ja ,het is wel niet zo dat als het erop valt dat je wax direct weg is ,maar het 'vreet' wel in. Je hoeft je banden ook niet iedere week te ontvetten ,doe het gewoon als je toch een laagje op je velgen gaat zetten.
Je kan ze gewoon wekelijks meewassen met wat shampoo.
 
Velgen doe ik met Meguiars Wheel Brightener en de banden doe ik met Meguiars APC én Meguiars SD.

Je moest eens weten hoeveel bruine derrie je eraf haalt met SD 8o vergeleken met APC
 
SD? :weetniet Safe Degreaser?

Zoals al vaker gezegd, gebruik niet teveel afkortingen, dat is lastig volgen voor de newbie detailers ;)
 
Ik bedoelde de Meguiars Super Degreaser.

Ik spray deze in een verhouding van 1:4 op de band en scrub de banden met de Meguiars Versa Angle Tyre Brush.

Ik vindt de APC niet sterk genoeg. Met de SD komt er steeds bruine derrie van de banden afdruipen.

Verklaringslijst Meguiars produktbenamingen :rules
Notabene je eigen topic mét sticky

;)
 
Ik reinig hem 2 of 3 keer met de Poorboy's world APC.

Werk dit in met de Mothers Trye Brusch

Ondertussen maak ik de velg schoon met wederom de Poorboy's World APC (krijg ik ze goed mee schoon) En dat borstel ik in met de Mothers Wheel Brush

Vervolgens alles naspoelen. En heb je ze helemaal schoon.

Daarna kan je eventueel een "Wheel Wax" (verschillende merken) Gebruiken voor op je velg te smeren.

En een eventuele Tyre Dressing (verschillende merken) Voor op de banden. Dit breng ik zelf aan met de Flex Foam Tyre Dressing Applicator Pad

Zoiets zou het moeten wezen :D
 
Maar gaan van die super degreaser je banden niet net uitdrogen? Ik zou dat toch niet direct gebruiken, ik doe het enkel met wat apc. En dat ook niet iedere keer. Anders gewoon met een borstel en een emmer water met autoshampoo.
 
nicknameless zei:
Verklaringslijst Meguiars produktbenamingen :rules
Notabene je eigen topic mét sticky

;)

I know... maar laten we gewoon proberen niet teveel afkortingen te gebruiken ;) On-topic weer!
 
Ik heb vd week even wat APC op een sponsje gedaan en hiermee de banden gedaan, werkt perfect. Hierna de nog overgebleven hoeveelheid Meg's Tyre Gel erop en ik had zelfs het gevoel dat die wat doffer werd door eerst de APC te gebruiken (nog onverdunt overigens).