• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe maak je krimplak (wrinkle paint) schoon

tator

Detailing addict
2 dec 2008
41
52
62
Ik heb de wrinkle grey motorblok van mijn Harley met een ontvetter schoongemaakt, echter bij het opdrogen laat die kringen achter. Hoe krijg ik die opgedroogde kringen bij deze lak eruit.
 

Bijlagen

  • IMG_2560[1].JPG
    IMG_2560[1].JPG
    238,4 KB · Weergaven: 411
  • IMG_2562[1].JPG
    IMG_2562[1].JPG
    177,1 KB · Weergaven: 286
  • IMG_2563[1].JPG
    IMG_2563[1].JPG
    171 KB · Weergaven: 281
... helaas zonder resultaat

Nou niet helemaal, ongewenst resultaat, dat wel

De vlek lijkt mij juist iets dat te maken heeft met het loskomen van een stof
Vettigheid, iets van kleeflaag, ....

Begin eens met gedestilleerd water, kijken of het verbetert.
Daarna met heel zachte middelen opschalen.
Ik zou zelf ook alcohol proberen, maar niet bij de bouten of achter het logo, alleen eromheen.
 
Remmenreiniger, dan zijn we wel aardig aan het einde van het spectrum wat begon met gedestilleerd water ;)

Maar zou het iets kunnen zijn dat de vervuiling door warmte is ingebrand in de lak ? Of zelfs als het bv. iets olieachtigs is geweest dat de lak heeft aangetast / opgelost ?
 
ik zal van het weekend gedestilleerd water en met stoom proberen. Op een ander forum werd voorgesteld om met biotex (waspoeder) te doen....
 
Ziet er uit als bevestigings vet dit gebruik je om de bouten om ze later weer makkelijk te kunnen verwijderen
zonder dat de bouten vast roesten zijn idd rot plekken.
Vroeger werd koper vet hier vaak voor gebruikt tegenwoordig heb je er ook een ander soort vet voor.
Je zou wasbenzine kunnen proberen maar dat is meestal een gevaarlijk werkje bij lak.
Probeer bv een beetje op een wattenstaafje op een zo min mogelijk zichtbare plaats
en kijk wat het doet.

Maar je bent er mooi klaar mee zo.... zonde van zo'n mooie motor.

Edit : Kijk net nog een keer goed is dat je luchtfilter kap ?
Het lijkt wel of het van die kap naar beneden is gelopen
een keer iets geknoeid ?
 
met de vlek op het luchtfilter is het mee begonnen...wou het verwijderen met APC met dit als resultaat :(
 
Wat de oorzaak is weet ik niet, maar dacht dat het met APC wel schoon zou krijgen
Dus de vlekken zaten er al op toen je hem kocht? Hoe weet je dan wat de oorzaak is?

wat de oorzaak is, weet ik niet, dacht dat het met APC wel schoon kon krijgen
 
Ik heb de wrinkle grey motorblok van mijn Harley met een ontvetter schoongemaakt, echter bij het opdrogen laat die kringen achter. Hoe krijg ik die opgedroogde kringen bij deze lak eruit.
toen ik het vorig jaar kocht, zat het er al op
Dus de vlekken zaten er al op toen je hem kocht? Hoe weet je dan wat de oorzaak is?

Hmmm.... Heb jij hem nou schoongemaakt met een ontvetter en droogde de boel toen op tot kringen? ... of.... Zat het er al op bij de aanschaf van de motor?
 
Hmmm.... Heb jij hem nou schoongemaakt met een ontvetter en droogde de boel toen op tot kringen? ... of.... Zat het er al op bij de aanschaf van de motor?

er zat al een klein kringetje op het filter(zie foto donkerste gedeelte), maar bij het schoonmaken met ontvetter werd de kring groter