• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe mohs aanbrengen in lagen ? help

tzufuz

Detailing rookie
12 okt 2014
3
0
Hallo,

Heb mij een tijdje geleden mohs aangeschaft en las dat je deze in verschillende lagen kan aanbrengen ... ?
Mijn vraag is:
Moet ik na iedere laag volgen met de cure of doe ik dat pas na de 2e of 3e laag ?
Hoeveel tijd moet er gerespecteerd worden tussenin ?

Alvast bedankt,
Nicolas
 
Ik heb 2 weken geleden mohs aangebracht op een land rover. Echt heel goed spul. Na de eerste laag minimaal 1 uur wachten (staat ook in de handleiding die erbij zit) en dan een tweede laag aanbrengen en eventueel een derde laag. En als alle lagen er op zitten de auto 12 - 24 uur laten drogen (ik zelf heb hem 24 uur laten drogen). Na 24 uur kan je er de cure op zetten. Opspuiten op een mf doek en dan op de auto uitwrijven. Hoop dat je hier voldoende aan hebt, maar er zit ook een handleiding bij waar alles instaat. Op youtube staan ook verschillende filmpjes voor het aanbrengen van de mohs.
 
Zoals Kikkertje al aangaf, uurtje tussen de lagen. In ieder geval 2 lagen aanbrengen maar optimaal 3. Paneel per paneel werken en na het paneel direct afnemen. Hechting is zeer snel dus binnen 1-1.5 minuut weer afnemen.
Daarna zo lang mogelijk droog houden, minimaal 12 uur maar hoe langer hoe beter. Vlak voordat de auto weer de weg op gaat of nat wordt de Cure aanbrengen.
 
Had het blijkbaar niet gezien op de handleiding :roll
Bedankt voor de hulp ! Ik post dan eens de resultaten :-D ...