• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe pak ik een polyester paardentrailer aan?

frank///M5

Detailing rookie
4 aug 2010
6
0
mijn dochter moet volgende week zaterdag met haar pony naar de finale van het nederlands kampioenschap voor jonge dressuur pony's en daarom dacht ik,ik pak de flink verweerde paardentrailer eens aan.

ik ben eraan begonnen met mijn nieuwe DAP900 vol goede moed,maar ik kreeg niet het resultaat waar ik op gehoopt had.

mischien hebben jullie wat tips voor mij.

hier nog een foto van de trailer.

http://img18.imageshack.us/img18/7877/trailer1p.jpg
 
Het is handig om te weten wat je voor het polijsten hebt gedaan (bv. kleien) en met welke pad en welk polijstmiddel je hebt gewerkt. Dan kan er denk ik beter advies worden gegeven.
 
nou,ik heb er op een stuk eerst de algen afgewassen met dreft:schaam en toen ben ik er met een oranje pad met monello mezzo aan begonnen.
 
je hebt kans dat de monello serie het alleen maar erger maakt (correct me if iam wrong)

je zou kunnen kijken naar de meg's marine serie. en dan de fiberglass restorer's of nr.49 bijvoorbeeld.

succes
 
Heb je misschien de prof. polish van Poorboy's ? Die werkt meestal ook erg goed, maar dan wel gebruiken op een lichtere pad, licht groen ofzo. Als dat niet voldoende werkt, kan je de witte pad nemen.
Hoeveel keer heb je het hele stuk behandeld? Het kan ook zijn dat hij zo verweerd is, dat je het nog een keer moet doen, maar dan zou ik het eerst met een lichtere combinatie proberen. Dus bv witte pad + mezzo.
 
frank///M5 zei:
ik pak de flink verweerde paardentrailer eens aan.


heb je het deurtje gedaan? dat ziet er wel aardig uit op de foto, toch?
of was die al in deze staat?

denk niet dat de voorzijde nog te herstellen is met polijsten met je dapje.
paardenwagens van polyester zijn hard, zeker degene die ik wel eens gedaan heb.

een rotary+wol+zware polijst zijn nodig om eerst door de ergste oxidatie heen te komen.
en dan nog meerdere keren voordat je mag denken dat het er weer op begint te lijken.
 
Bij ons op stal staan ook een aantal verweerde trailers die ik laats heb aangepakt. Ik heb gemerkt dat compressor pads met de rotary erg fijn werkten
 
Bartezzz zei:
je hebt kans dat de monello serie het alleen maar erger maakt (correct me if iam wrong)...

De vraag is of het een meegekleurde of een gespoten polyester betreft.
In beide gevallen kan je polijsten met de Monello serie, maar de zwaarte en afwerking zijn m.i. anders.
Voor een gespoten polyester ga je te werk als bij een lak.
Voor een meegekleurde polyester kan je zwaarder polijsten (zal vaak ook moeten), en heeft Collinite een speciale wax.
De foto is wat ver af en de belichting is niet zo best. Misschien even een forumlid in de buurt opzoeken.

Als de TS dit leest zal zijn dochter de beker al wel binnen hebben :weetniet

Hans
 
Als je inderdaad alleen de deur hebt gedaan, dan heb je al een heel resultaat behaald (in vergelijking met de rest van de trailer). Ik denk (net als Marike) dat Poorboy World Professional Polish of Monello Finale op een finishing pad (bijvoorbeeld light green of zwart) nog meer verbetering zal brengen.

Daarnaast lijkt het me dat (gezien de mate van oxidatie) dat het voeden van het polyester geen kwaad kan (dat zal de kleur ook nog eens flink ophalen), dus bijvoorbeeld met Poorboys World Black hole (of een andere glaze). En daarna natuurlijk goed beschermen met een goede sealant en/of wax.

Carclean.com heeft een apart onderdeel in de shop voor "pleziervaartuigen" daar staan zeker producten tussen die je verder kunnen helpen.

Veel succes met de trailer.
 
nogmaals: zo'n polyester bak is keihard. Veel harder dan autolak, en met een beetje SSR en een dap bereik je niets.

Minimaal rotary met heavycut woolpad met een zware compound; en dat is dan nog maar de 'finishing' stap.... :-&

Zo'n trailer lacht je uit :grinning:
 
Dr staat hier ook nog een grote zwarte Mustang trailer ..
Is in de loop der jaren ook wat dof geworden..

Dus niet geschikt voor de dap als ik dat zo lees