• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe pakken we deze kras aan?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik kreeg een paar foto's opgestuurd van de vakantiekracht die wel eens een auto met me detailed.

Het gaat ok een Ford bus met een enorme kras op de auto. Het zwarte deel is de primerlaag. De vakantiekracht heeft al even met een DAP geprobeerd te verminderen maar dit wilde niet.

Hoe kunnen we deze schade nu herstellen?

Persoonlijk dacht ik van opvullen met een verfkwastje (kleur laten mengen bij de spuiterij, zij leveren er altijd een klein kwastje bij). Laten drogen en dan wetsanden. Vervolgens eventueel weer bijlakken en weer wetsanden. Daarna polijsten.

Is mijn gedachtengang zo goed of hebben jullie een beter idee?

Foto's:

IMG-20120523-WA0007.webp

IMG-20120523-WA0008.webp

IMG-20120523-WA0009.webp

Als je het gaat opvullen... ik wil niet negatief zijn, maar deze bus is zilver en dat ga je altijd zien in verband met de grote hoeveelheid flakes die in een zilvere lak zitten. De flakes in het opgevulde deel zullen anders liggen waardoor deze anders reflecteren wat er uit zal zien als kleurverschil.

flakes zitten volgens mij in de spuit richting.

zelfde als het flip/flop lak verhaal *correct me if i'm wrong

jerry306 zei:
Lijkt me meer opervlakkig dan een kras in de lak.
Probeer eerst eens weg te poetsen voordat je gaat lakken.

mee eens !
lijkt me eerder restanten van de tegenpartij...

JW

edit:
als het echt de primer laag is (kan ik zo niet zien)
dan wordt het lakken idd

Voor ik het las en enkel de foto's zag, dan dacht ik net hetzelfde als jerry306. Is het geen verf van iets anders dat bovenop de lak zit. Dan is reinigen met een oplosmiddel dikwijls al genoeg. ( Ik heb eens hetzelfde gehad en zoiets verwijderd met nagellakremover van m'n vrouw. (wel eerst geprobeerd op een onzichtbaar stukje of m'n lak hier tegen bestand was!) Als het toch door de lak is...dan vrees ik dat de anderen gelijk hebben...zilver is een moeilijke kleur om onzichtbaar bij te werken.

Haha daar is hij net ook achtergekomen. Ik zei aan de telefoon al van: is het niet een oppervlakkig laagje van de tegenpartij... nee want je kon het voelen... maar goed dan geloof ik hem.
Een uur later stuurt hij deze foto's:

IMG-20120523-WA0011.webp

IMG-20120523-WA0013.webp

IMG-20120523-WA0014.webp

Het bleek dus wel oppervlakkig te zijn

Ik zie niet echt diepte in de "kras" en voor mij ziet het er ook dus oppervlakkig uit.
Had een tijdje geleden iemand die was met zijn dorpel langs de restanten van een polyester boot gereden en de "kras" zag er hetzelfde uit als op de foto.
Het bleek dus voor het grootste gedeelte afgegeven materiaal (lag op de lak) en ik kreeg het vrij simpel weg met een medium polijstmiddel op de rotary (laag en toeren en af en toe natspuiten).

Als ik zo kijk naar de hoogte, dan lijkt het alsof de chauffeur langs een zwarte kunststof zijspiegel is gereden en dat het afgegeven kunststof is.

Edit; te lang over m'n bericht gedaan.

Klopt Tim, maar de resolutie van foto's van het internet op mijn werk is echt naadje.... ;-p (superveilige verb. via citrix en nog wat meuk) Toen ik vanavond thuis de foto's nog eens bekeek zag ik wel duidelijker dat het er bovenop lag 8o

vond het al gek, meestal heb je bij lichte lakken (grijs wit zilver) geen donkere onder laag (grondlak/primer) volgens mij:no