• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe repareer ik lakschade

Wybe

Detailing trainee
3 apr 2009
6
47
Ik heb volgend probleem, waarbij ik - als beginnend "poetser" - graag advies wil vragen: van het spatbord van de auto van m'n vrouw is een chip van de lak er af. Dit tot bijna op het staal. Het is een Golf 4. Hoe kan ik dat het beste repareren? Zie ook de foto.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
VW.webp

Heren, kunnen we iets meer plaatsen dan alleen links? :-"

Wybe, welkom op het Carclean forum, misschien kun je je even voorstellen in het daarvoor bestemde forum gedeelte (de link heeft Xizer reeds gegeven). Verder kun je voor jouw probleem de Langka set gebruiken, een uitleg daarvan staat in de link die Wesje gegeven heeft. ;)

Bedankt voor de snelle reacties. Ik had dat al gelezen, maar de plek is flink diep.
Moet ik dat dan helemaal opvullen met lak?
Ook over het wel of niet gebruiken van blanke lak over de kleurlak zijn, denk ik, de meningen verdeeld?

Ik had ook zitten denken aan de volgende werkwijze:
De plek en de onmiddelijke omgeving eerst licht opschuren (met de Dremel) en ontvetten
Met plamuur o.i.d. opvullen
Weer schuren tot iets onder het oppervlak en ontvetten
Kleurlak aanbrengen tot boven het oppervlak
Na droging de verhoging en directe omgeving wetsanden (als laatste met korrel 3000)
Machinaal polijsten/poetsen

Afsluiten/beschermen met blackhole enz.

Ik weet alleen niet of dit zal lukken; in ieder geval wel erg bewerkelijk.

Omdat ik bang ben om van de regen in de drup te komen (zie foto), heb ik een (rood) sloopspatbord gehaald om wat poetservaring op te kunnen doen.

Als jullie denken dat toch de Langka-methode de betere/snellere/veiligere methode is, dan verneem ik dat wel.

Ik denk dat je het wel goed door hebt ,zeker het eerst oefenen is een goed idé.
Alleen zou ik geen dremel gebruiken ,iets te gevaarlijk ,gewoon alles handmatig doen.

stimpy68 zei:
Heren, kunnen we iets meer plaatsen dan alleen links? :-"

Sorry hoor maar ik zit op heel veel forums waar dit geen enkel probleem is maar ik zal de volgende keer er wel een heel zwam verhaal omheen verzinnen........:weetniet

En een dremel zou ik liever niet gebruiken. Als je last heb van wat roest in het steenslag putje zou je eens naar een staalborsteltje kunnen kijken wat soms bij lakstiften verkocht word.

De kunst is om de schade zo klein mogenlijk te houden, dus eerst proberen met een langka setje zou geen kwaad kunnen. Werkt het naar je zin is dit wel echt de beste oplossing.