• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade - Velg laten repareren?

Uhmazing

Detailing trainee
30 aug 2022
14
22
Hi allemaal,

Afgelopen nacht nog even naar de McDrive geweest na een rit van 4 uur, bleek de drive ook nog eens niet te werken. De drive, met toch een opvallend aantal rare bochten, had ook een aantal stoepranden, waarvan ik de laatste dus niet heb gezien.
Gevolg: ik rij over de stoeprand heen en weer af en de velg schaaft als het ware erlangs.
Resultaat: veel gevloek en balen en de bijbehorende velg (zie bijlagen).

Het betreft een private leaseauto die ik nu een ruim jaar heb (Peugeot 208 GT). Mocht ik deze schade bij de leasepartij melden, gaat dit dan van de risicovrije jaren af?
Zouden jullie het laten repareren of toch zo laten?
Indien jullie het zouden laten repareren, dan gewoon op eigen kosten of via de leasepartij?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Velg.jpg
    Velg.jpg
    336,5 KB · Weergaven: 164
  • Velg2.jpg
    Velg2.jpg
    344,5 KB · Weergaven: 165
Uhm, volgends mij staat de verzekering bij private lease niet op jouw naam, dus zal je geen schadevrije jaren opbouwen en/of verliezen.
Of je het wilt (laten) repareren is eigen keuze
 
Bij leasemaatschappij tellen ze dubbel, je betaald eigen risico en je no claim gaat omhoog voor een jaar. De schade valt best mee, ik zou lekker doorrijden en na de volle termijn is een lichte schade wel toegestaan. Anders zelf laten maken, wat ze niet weten kunnen ze je ook niet aanrekenen.
Ik heb ook ooit een PL auto gehad. Ik had een lekke band en deze kon niet gerepareerd worden. Toen ik deze situatie doorgaf aan de maatschappij werd me bovenstaande medegedeeld.
En eigen risico en hogere verzekering premie voor 12 maanden.
 
  • Leuk
Reactions: Uhmazing en Cordoba
Het is ook nog eens een gepolijste velg. Dat maakt repareren lastiger en vooral duurder.
Lekker laten zitten hoe frustrerend ook….
 
Wellicht even op de Facebook van de velgen doctor kijken in Uden.

Is een actie deze maand 99 euro CNC afdraaien en weer in de blanke lak. Wellicht is dat de reparatie die je zoekt?
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek