• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mislukte stoeprandschade reparatie

Bas Bambas

Detailing rookie
22 apr 2022
1
2
Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik de stoeprandschade aan mijn velg zelf proberen te repareren. Het zwartlakken van de velgen heeft, zoals te zien is op de afbeeldingen, niet het gewenste resultaat geleverd. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?





foto2.jpg
foto1.jpg
 
  • Verbluft
  • Verdrietig
Reactions: schaef en RoyR
Niet slecht bedoelt maar als ik het resultaat zie, dan twijfel ik als je dit eigenhandig beter zal krijgen.

Het kan beter en je kan het zelf doen maar dan toch met de nodige basiskennis en juiste tools/producten. Ik vrees dat wat tekst jou hier echt niet veel verbetering in gaat geven.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Effe wat tegengeluid ;).

Natuurlijk kan je dit nog prima krijgen, kost alleen veel tijd en veel schuurpapier en veel moeite.
Gezien de rest van je velg hooglans zwart is moet je ervoor zorgen dat de ondergrond (de basis dus) ook goed is en goed glad is.
Het lijkt erop dat je daar in de mist bent gegaan.

Maar als je daarvoor niet het geduld hebt of op kunt brengen dan zal ik toch met de rest mee moeten gaan en laat het doen, want (goede) verf, schuurpapier en tijd zijn ook niet gratis
 
Zo te zien heb je een kwast gebruikt en was de verf veel te dik
Daarnaast lijkt het of je de velg amper vooraf schoon hebt gemaakt

Ook een hobbyist kan goed resultaat halen, maar dan wel met de juiste aanpak
Schoonmaken, ontvetten, meerdere groften schuren, ontvetten, afplakken, primeren en dan meerdere dunne laagjes spuiten
Kan dat je dan nog moet schuren en polijsten om de glans egaal te krijgen

Zwart en hoogglans zijn de meest lastige om te doen.