• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schade door trekhaak Audi A1: 700 euro reparatie!?

Niborr123

Detailing rookie
28 jul 2025
2
2
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen weekend bij het parkeren met mijn trekhaak de achterbumper van een Audi licht geraakt. Hierbij is wat schade ontstaan (zie foto).
Het is een chip in de lak op de vouw van de bumper en een hele oppervlakkige deuk direct daarboven.

Ik heb de eigenaar aangeboden te betalen voor de reparatie en nu komt de eerste offerte binnen op boven de 700 euro. Dit lijkt me vrij duur. Het lijkt me dat een kleine spotreparatie en het verwarmen van de deuk + eventueel polijsten genoeg zou moeten zijn, maar er staat nu 5 uur werk voor gerekend met 86,- eu per uur arbeidsloon.

Ik zou graag van jullie horen of 700+ euro hoort bij schade van dit kaliber of dat het loont om nog even rond te kijken.

In elk geval hartelijk dank!
Robin

schade_bewerkt.webp

86 euro per uur is een gangbaar uurloon binnen die sector al zal je ook herstellers vinden met een uurloon van 70-75 euro.
30 min. demontage, 30 min. montage, 2u hersteltijd, 1,5u lakwerk. 5u all-in is zeker geen overschatting.

Vaak is het allemaal wat meer dan de leek denkt dat het is.
Er komt namelijk veel meer bij kijken dan slechts "beetje opwarmen, en polijsten maar'.

Al is 700 euro redelijk prijzig, het zou wel ietsje goedkoper kunnen maar denk dan nog steeds aan een 550-600 euro (bedrijf met een lager uurloon en/of die een uurtje minder werk telt).
Lager kan ook maar daar ga je niet blij van worden...

• Leuk
Reacties: Cordoba
Als je een nieuwe auto beschadigd, dan is een perfecte reparatie niet overdeven.
Is de auto die de schade heeft al een jaar of 8 oud, dan is perfectie niet geboden.
De- / monteren is bij een oudere auto naar mijn idee wat teveel van het goede
Met het juiste gereedschap kom je ver genoeg om het schappelijk te herstellen.
Ik zou gaan voor een offerte gebaseerd op "uitdeuken zonder spuiten"

op zich eens met alles wat hierboven gezegd is, maar ik begrijp dat @Niborr123 de veroorzaker van de schade is. De audi, waarop de schade herstelt moet worden, is van iemand anders.

Dan is het heel simpel: degene die de schade veroorzaakt, moet herstel vergoeden naar de staat waarin de auto daarvoor was (of beter). Eventueel via de verzekering.