• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe ruikt je auto na een osmose behandeling voor het interieur

Qontrole

Detailing rookie
9 okt 2021
2
2
Hallo, wellicht een rare vraag, maar hoe ruikt je auto na een osmose behandeling voor het interieur?
We hebben een andere auto aangeschaft waarin gerookt was (dit rook je goed) en afgesproken dat deze een osmose behandeling zou krijgen. Echter weet ik niet hoe een auto dan dient te ruiken. Ruikt hij dan naar reinigingsmiddel of juist neutraal van geur?
Hij ruikt nu alsof er een bus 'frisse spray' in leeggespoten is, die geur overheerst nu heel erg.
 
Is het niet een Ozon behandeling ?? Osmose is als je iets filtert door een membraan
Ozon is actieve zuurstof die de geurbestanddelen actief aanpakt
De bestaande (vervelende) geur zou af moeten nemen tot verdwijnen

Wat overblijft is een licht zurige geur, de na een paar dagen verdwijnt
Ventileren na de behandeling is aan te bevelen
En niet te lang doorgaan met behandelen, bekleding en kunststof kunnen dan sneller verouderen.
 
Je bedoeld een ozonbehandeling? ;)

Naast het feit dat dit inderdaad een wat chemische geur kan nalaten, wordt zo'n behandeling ook veelal gecombineerd met het volledig reinigen van het interieur. Dus dit kan je ook nog ruiken. (Shampoo / bekledingreiniger / etc.

De boel laten doorwaaien kan al een hoop schelen.
 
Dank voor de reakties, de handelaar had het over een osmose behandeling voor het interieur. Maar zal waarschijnlijk wel een ozon behandeling bedoeld hebben... de geur is echter niet chemisch, maar echt een frisse geur (die al minder wordt). Ik vermoed dus ook dat de ozon behandeling niet gedaan is, maar slechts een verfrissing van de lucht. De rest van het interieur was verder ook niet gepoetst, dus daar moet ik dan toch maar achteraan gaan...
 
Toch niet een febreze behandeling gekregen? Hopelijk blijft de rooklucht weg, of doet de garage in ieder geval zijn uiterste best om de lucht eruit te krijgen.
 
Opvallend dat er weer zo actief gereageerd wordt in een topic van vorig jaar, terwijl het waarschijnlijk om een geheugenfout van de topicstarter gaat (aangezien deze niet meer gereageerd heeft ga ik daar maar vanuit).
 
  • Leuk
Reactions: schaef
En ik reageer dan ook nog maar even :)
De waarschuwing van RedCat moet beslist goed onthouden worden: ozon tast niet alleen de geur aan maar ook alle materialen van het interieur van de auto, inclusief elektronica. Een overmaat aan ozon kan dus beslist meer kwaad doen dan goed. En ga alsjeblieft niet naast zo'n ozongenerator zitten want het is zéér slecht voor je longen.
 
Opvallend dat er weer zo actief gereageerd wordt in een topic van vorig jaar, terwijl het waarschijnlijk om een geheugenfout van de topicstarter gaat (aangezien deze niet meer gereageerd heeft ga ik daar maar vanuit).
Scherp van je, dat lukt mij op dat tijdstip dus echt niet meer ;)