• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan behandeling auto zwart metalic met blanke lak na polijsten

Twan2805

Detailing trainee
22 mei 2013
6
32
Dag,

Ik rij een Renault Laguna II met zwart metalic en blanke lak. De lak zit vol met swirls en dient gekleid en gepolijst te worden. Aangezien ik dit niet zelf ( is volgende stap) ga doen wil ik dit nu door een poetser laten doen en zelf voorzien van een glaze, sealant en wax. Ik heb de volgende produkten in gedachten hiervoor.

• Glaze: Poorboys World - Black Hole - 473ml
• Sealant: Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
• Wax: Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
• Applicator: 3x Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
• Doeken: Monello - Peluche Verde Trio

De glaze, sealant en wax wil opzetten met een Monello finishing Hand pad(met de hand) en uitpoetsen met een Monello doek. De poetser zegt dat hij na het polijsten er nog 'iets' opzet waarna ik bovengenoemde stappen zelf kan doen. Is dit correct of moet ik hem vragen alleen te polijsten en er verder geen enkele behandeling uit te voeren? Graag jullie mening of dit de juiste stappen/produkten zijn om een zo'n goed mogelijke bescherming van de lak te krijgen:


Voor het onderhoud/velgen/ruiten heb ik het volgende in gedachten. Ook hiervoor graag jullie mening:

• Auto shampoo: Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
• Washandschoen: Carclean.com - Wool Wash Mitt(102226)
• Droogdoek: Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
• Glasreininger: Dodo Juice - Clearly Menthol Refill Concentrate (1:4) - 250ml
• Velgenreiniger: Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
• Velgenwas: Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
• Wasborstel voor velgen: Mothers Wax - Wheel Brush
• "Velgen handschoen": Carclean.com - Four Finger Wool Wheel Mitt(102032)
• Waterafstotende laag ruit: Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml


Alvast bedankt voor jullie reactie

Grt Twan
 
Alle respect voor de "poetser" , maar ik denk persoonlijk dat je beter via dit forum iemand zoekt die je wil helpen om bvb alles zelf te doen of mee te doen ....
zo weet je gelijk hoe het moet en sta je niet voor verrassingen ......

Hoe gaat de auto gepolijst worden : rotary of DAP , welk polijstmiddel en wordt dit afgenomen met bvb eraser/IPA (verdund) oid .

Bij een zwarte auto stel ik me al snel hologrammen voor indien er enkel met een Rotary wordt gepolijst. Zet de wagen daarom ook zeker na het polijsten in de (volle) zon en kijk ............ja kijk of je dus geen hologrammen hebt .

Na het polijsten er iets opzetten doet me ook al niet positief denken : zet hij er bvb SRP op ( Super Resin Polish : ideaal product om veel te verbergen en na enkele wasbeurten zie je pas hoe goed er echt is gepolijst...)

voorbeeldje van wat je enkel ziet als de wagen vol in de zon staat :
001fotovoor1.jpg


Dit was bij een metaalzwarte Audi en zonder zon zag je er echt 0.0 van en leek het alsof de auto perfect gepolijst was.....

Ik kan me natuurlijk ook vergissen in "de poetser" , en doet ie het wel goed.....:weetniet

Met 3 doekjes ga je er niet komen vrees ik .

2 lagen exp moet volstaan , de wax zou ik skippen en gaan voor meer doeken.
 
De producten die hebt gekozen zijn mijns inziens prima in orde om je wagen netjes te houden. Polijsten is een klus die je zowel handmatig als met een machine kunt doen (rotary of DA (dual action)). Zoals grandsceniman al noemde; met alle respect voor je 'poetser', maar foto's als de bovenstaande hebben we hier vaker voorbij zien komen van mensen die hun auto hebben laten behandelen door een 'poetser'. Als ik jou was zou ik het laten poetsen overslaan en voor het geld een fles paintcleaner aanschaffen zoals Poorboys World Pro. Polish of een product met korrel zodat je een licht polijstende werking hebt én een voedende glaze zoals Dodo Juice Lime Prime. De bescherming lijkt mij in orde met EX-P i.c.m. Natty's. Verder zou ik wat meer doeken nemen, die van Monello en Poorboys World zijn prima. Succes :)^
 
Kan me alleen maar vinden in bovenstaande opmerkingen - zou die poetser inderdaad overslaan en kijken of er op het forum iemand in de buurt woont die je een handje wil helpen.

Ik zou zelf handmatig de eerste keer aan de slag gaan (Monello oranje en witte handpad + monello polijstmiddel/ PB prof Polish) of als je al aandurft een dap bestellen en daarmee werken - tips genoeg op het forum.

Doeken zou ik ook toevoegen. De trio sets van Monello vind ik erg plezierig werken - Verde + Bionco.
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Naast het bestellen van extra doeken heb ik ook besloten dat ik me in ga inschrijven voor een clinic na het lezen van jullie postings. Mijn vertrouwen in een poetser is niet toegenomen vandaar dat ik me nu zelf maar ga verdiepen in hetpolijsten.