• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V50, zwart metalic, welke cleaner cq polis moet ik gebuiken

peter1978

Detailing rookie
25 nov 2011
2
0
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn zwarte (metalic) volvo van 2008 gaan behandelen mbv een dap500.

De lak ziet er opzich goed, heeft enkele kleine krasjes en een paar swirls.

Uiteraard zal ik de auto eerste goed wassen om daarna verder te gaan met een klei, het probleem komt echter nu:

1) ik wil graag eerst de lak cleanen met een goede cleaner.
2) daarna een glaze gebruiken
3) om daarna een goede nieuw wax laag aan te brengen

Voor stap 1 weet ik niet zo goed welk product ik moet gebruiken, ik nu in het bezit van de ultimate compount (meguiars), maar heb zelf het idee dat dit middel iets te heftig is. Ik zit zelf te denken aan de swirl x van meguiars. Hiervoor wil ik de blauwe pad van Chemical Guys te gebruiken.

Voor stap 2 wil ik de ultimate polis (klinkt als polish maar is wel een Glaze volgens meguiars) van meguiars gebuiken mbv de zwarte pad van Chemical Guys

en voor stap 3 de wax van meguiars de Meguiar's NXT Tech Wax Liquid 2.0 mbv de rode pad van Chemical Guys.

Kunnen jullie helpen mn bij stap 1 welk product ik het beste kan gebuiken of dat jullie iets anders adviseren.
en voor stap 2 en 3 of dit juist is.

Alvast bedankt.

Wil je voor stap 1 alleen cleanen of ook swirls verwijderen? In het eerste geval zit ik te denken aan een Poorboy's World Professional Polish.
Anders iets als een SSR1/SSR2 of Monello Finale/Mezzo.
Ik weet niet helemaal zeker, maar SwirlX is dacht ik niet echt geschikt voor machinale verwerking.

Ik heb recent mijn V50 kleur lichtgroen metallic met meg swirll X en de DAP500 behandeld.Ik heb hiermee 98 % van alle krassen weg weten te krijgen, maar moest wel 2 keer een run maken waarbij ik ongeveer 6 keer per run over het oppervlak heen ben gegaan. Het resultaat was redelijk goed. Ik ga zelf de volgende keer de ultimate compound gebruiken, dit kan de lak namelijk makkelijk hebben qua hardheid, en je krijgt dan veel meer resultaat tijdens de eerste run. Hierna zou je nog een run met swirll x kunnen maken om het geheel nog mooier af te werken.
Ik heb de oranje light cutting pad gebruikt.

Hierna heb ik step2 polish van Meg gebruikt. Dit is de glaze alleen meg noemt het polish. Mijn ervaring is dat je dit heel erg dun moet opbrengen, en ook direct na het opbrengen weer moet verwijderen. Als de polish niet helemaal lekker uitpoetst, en blijft `plakken` helpt het om een klein beetje extra polish aan te brengen en direct weer weg te wrijven met de poetsdoek. Kleine stukjes per keer aanbrengen en uitpoetsen!
Ik heb hier een handpad voor gebruikt,maar dit kan met de zwarte pad en de dap of met een rode pad.

Als wax-sealant heb ik de nxt 2.0 van Meg aangebracht met de DAP en de rode finish pad. Ook hier zo dun mogelijk opbrengen, curen en uitpoetsen.

Ik was aangenaam verrast met het resultaat, de auto heeft nog nooit zo staan te glimmen! ik heb de auto 14/11/11 behandeld, en nog steeds staat ie te glimmen voor de deur!

Het spreekt voor zich dat je natuurlijk eerst de auto goed wast en hierna kleien! Dan pas met de DAP aan de gang.

Succes!:-)^