• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe schoonmaken Mothers Wheel brush en Tire brush??

AudiA3

Detailing rookie
11 aug 2010
342
0
Met veel plezier gebruik ik nu al een tijdje de Mothers Wheel Brush https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Wheel_Brush_155700_100575 en de Mothers Tire Brush https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Tire_Brush_156000_100578

Perfecte borstels voor de wekelijkse wasbeurt; Wielen en banden worden nooit echt vies en zijn makkelijk schoon te krijgen met deze borstels en een beetje shampoo.

Nu worden de borstels bij mij ondertussen een beetje vies. Zwart uiteinde e.d. Meestal laat ik ze na gebruik even weken in een sopje afwasmiddel / Dasty maar echt schoon worden ze niet (meer).

Hoe doen jullie dat? Of is het onvermijdelijk dat deze borstels een beetje vies worden. De reinigende werking wordt er niet minder om, maar een fris borsteltje zou wel leuk zijn.

Alvast bedankt!

ik denk dat je de juiste werkwijze hanteerd....
Het vuil wat "erop" zit week je eraf, maar wat "erin" zit gaat er niet meer uit... :weetniet

Twee mogelijkheden;
Rubberrestjes, laten weken met groene (voor de zuiderburen bruine) zeep
Ander vuil, proberen met Bio Tex

Hans

of even inspuiten met een sterke Super Degreaser of APC. En altijd na een wiel te hebben schoongemaakt de borstel even goed uitspoelen of afspuiten voor je naar het volgende wiel gaat.

Ik spoel altijd de borstels uit na elke velg/band, zo hou je ze netjes. Je kan inderdaad wat sterke ontvetter gebruiken om het schoon te maken.

Ik laat ze na gebruik altijd even weken in de wasbak met wat APC. Worden ze mooi schoon van! En tijdens het gebruik spoel ik ze na elk wiel of wielkast goed uit.

Ik spoel ze na elke band/velg/wieldop, en mochten ze dan echt heel erg vies zijn dat ik ze me uitspoelen niet meer schoon krijg, dan pak ik wat apc en laat ik het even weken in een emmer warm water met dus wat apc.

Bedankt voor de snelle antwoorden mensen!

Uitspoelen na elke band / wiel dus.

Ga ze nu maar eens een nachtje laten weken.

Thx!

Ik spoel ook altijd de borstel na gebruik uit maar de haren wit houden lukt me toch ook niet hoor.
Maar uiteindelijk doet dit niets aan het resultaat.