• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder ik netjes plaklood?

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Beste medeforummers,kort maar krachtig,

hoe kan ik het plaklood aan de binnenkant van de velgen netjes verwijderen?
 
Visdraad of ijzergaren.

Flink stuk nemen, aan beide einden een lusje. Door het lusje een stukje hout (dwars) als handvat
Handschoenen aan anders snijdt het misschien in je vingers
Op een hoekje beginnen en langzaam heen en weer halen (zagen)
Restjes plakspul zijn weer een ander verhaal. Beetje verwarmen helpt daar wel bij.
 
De plakrestjes verwijder ik met terpentine.
Daarna de velg goed schoonmaken en weer behandelen met een velgenwax!
 
Terpentine is af en toe net iets te zwak. Als je je velgen goed bijhoudt kun je ook met thinner eroverheen. Velgen daarna wel goed wassen en opnieuw in de velgenwax zetten.
 
tamer zei:
Beste medeforummers,kort maar krachtig,

hoe kan ik het plaklood aan de binnenkant van de velgen netjes verwijderen?


het loodje met een mes (gezien bij het bandenbedrijf)
het plaksel met lijmverwijderaar (of lekker laten zitten als het toch niet opvalt)
 
De resten van het plakspul 'rol' ik er gewoon af met mijn vinger, nou ja gewoon, je moet wel goed drukken, maar het is zo volledig te verwijderen.
 
Plaklood zelf vastnemen met een knip of griptang en lostrekken. Met een mesje heb je kans op krassen, niet dat het veel rol speelt binnenkant van je velg ziet niemand niet maar het zijn de details die het hem doen he ;) en de rest van plak even goed vochtig maken met syntetische tinner en even een minuut of 5in laten werken en dan simpel eraf rollen. Dan goed je handen wassen want je wil echt nergens anders tinner op want da stinkt verschrikkelijk! Veel succes
 
Net ontdekt, nagellak remover werkt ook super om de resten plakband te verwijderen. En, ja, de lak blijft gewoon op je velgen zitten.

Nagellak remover is voornamelijk aceton, dus aceton zal ook wel goed werken.
 
Als er iets is wat ik niet op mijn lak wil hebben, dan is het wel aceton!

Uiteraard werkt het uitstekend, maar het tast ook geweldig goed je (blanke) lak aan.
 
Plaklood inderdaad met visdraad verwijderen, en dan is het plakband gemakelijk te verwijderen met Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
 
Denk niet dat het spontaan is geweest .... stille wraakactie van Jan :D
b5064018.jpg