• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe verwijder je spachtelputz spetters op de lak

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste Forumleden,
Ik zit met volgende probleem.
ik heb een ford focus die ik binnenkort ga detailen.
ik zit met volgende probleem.
auto zit gedeeltelijk onder de spetters van spartelputz oid.
het zijn witte kleine puntjes.(heb helaas geen fotos).
hoe kan ik deze eruit krijgen.
graag jullie advies aub.
met vriendelijke groet,
omer

Denk dat Omar Spachtelpoets (oftewel sierpleister) bedoeld.

Linke klus aangezien het best grof is en dit serieus schade kan achterlaten op je lak.
Het is op waterbasis dus denk met veel warm water en niet teveel druk zetten bij het wassen.

spartelputz
Spachtelpoets

spagtelputz ;)

Ik zou met een door en door natte handdoek deze op de vlekken/spetters leggen en laten weken. Daarna met beleid verwijderen.

Als het op waterbasis is vind ik dat een goede tip.
Misschien de handdoek in een emmer metshampoo gooien en dan erop leggen. Voor wat extra power

Bedankt allemaal.
spagtelputz is een soort verf die je bv. woonkamer muren verft.daar zit een structuur in. denk ik
ik hoop dat het duidelijk is.
bedankt patrick en juffer1, ik zal jullie adviezen binnenkort uitvoeren.
ik heb het al met mijn nagel al geprobeerd het gaat wel maar een voor een.en dat is veel werk hoor.
wat denken jullie als ik met een stoomapparat probeer.
met vriendelijke groet,
omer

P1020475.webp

dit is spartelputz spachtelpoets spagtelputz,

lijkt me inderdaad op waterbasis dus echt veel weken inderdaad en plekje voor plekje verwijderen....

hopenlijk lukt dat....

Spachtelputz is geen verf maar wordt door een stucadoor aangebracht met een spaan. Structuurverf oftewel kwartsverf kan wel door een schilder aangebracht worden.

En het is volgens mij spachtelputz

omer zei:
Bedankt allemaal.
spagtelputz is een soort verf die je bv. woonkamer muren verft.daar zit een structuur in.

Ho... spagtelputz is geen product wat je op de muren "verft" !
Spagtelputz is een middel wat je met een RVS-spaan en vanaf een raapbord aanbrengt.
Met een kunstof spaan rol je de korrels uit.

Lang verhaal kort : weet je zeker dat het spagtelputz is en geen latex oid ?

HG heeft ook zoiets...
http://nl.hg.eu/products/show/id/56/cement__en_mortelresten_verwijderen

maar of ik dat op een auto zo durven gebruiken??? :weetniet

Spachtelputz wordt, zoals Arjan al aangeeft, aangebracht met een RVS spaan en nabewerkt met een kunststof spaan. Echter is het ook te spuiten wat veelal het mooiste resultaat geeft. Heb 20 jaar als metselaar/tegelzetter/stucadoor gewerkt dus het is min meer dan bekend.
Maar goed, het gaat om het feit dat het op de lak van TS z'n voertuig is gekomen.
Warm water wil alleen maar helpen wanneer het product nog niet uitgehard/opgedroogd is.
Zoals ik lees is het product dus uitgehard en zal deze op een andere manier verwijderd moeten worden.
Lees net op een emmer van Brander (een van de bekenste leveranciers van spachtelputz) dat opgedroogde/uitgeharde resten machinaal verwijderd kunnen worden. Hiermee bedoelen ze schuren en of slijpen.
Spachtelputz bestaat voor 75-80% uit gebrokenwitte marmer korrels en de overige 20-25% zijn bindmiddelen (lijm dus).
Dus ja, wat te gebruiken om het veilig van de lak te verwijderen. Het enige wat ik momenteel kan bedenken is Valet Pro Tar and Glue remover.
Met dit product een doek verzadigen en op de te behandelen plaatsen leggen en in laten trekken en dan hopen dat het week wilt worden.
Zodra het week wordt heel voorzichtig proberen te verwijderen. Dus absoluut niet wrijven omdat dan de marmerkorrels onherstelbare krassen kunnen veroorzaken.

Suc6!

Greets Rob aka Vadebo

bedankt allemaal beste detailers,
nadat ik jullie meningen gelezen heb, wil ik aan de klant doorgeven dat ik geen zin en geen kennis heb om te doen.
met vriendelike groet,
omer

Spagtelputz kan gespoten worden maar ook aangebracht worden met een spaan.

je hebt ze uit een zak (moet nog aangelengt worden) of uit een emmer (met bindmiddel)

beide soorten kunnen prima verwijderd worden met lang weken met warm water en of stoom reiniger.

Ik heb inderdaad opgedroogde spachtelputz op tegels en laminaat met behulp van warm water en ellebogenstoom weggekregen.