• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder jij sneeuw van de auto?

newrob

Detailing rookie
19 nov 2009
16
0
Elke manier om sneeuw van de auto te verwijderen, of beter gezegt, elk hulpmiddel hiervoor heeft voor- en nadelen. Ik vond op internet een snowbrush welke daar speciaal voor gemaakt is. Denken jullie dat de kans op krassen met deze veger kleiner is, of gebruiken jullie iets anders, bijvoorbeeld ook een stoffer van een huishoudwinkel?

Tim, komt dit overigens in het assortiment?

een snowbrush:
pinnaclewax_2082_2554128.gif

Ik haal alleen de sneeuw op de ramen weg met een wisser. De overige sneeuw (als t echt veel is) haal ik met de hand weg of de wisser maar niet op de lak, dus alleen de bovenste laag ervan af. De rest waait snel genoeg weg of smelt.

Belangrijkste is er vooraf voor zorgen dat de auto (zoveel mogelijk) schoon is.
Als de sneeuw wordt weggeschoven is er een grote kans dat het vuil mee gaat schuiven.

Een auto die in de was staat en schoon is, kan je best met de hand vrijmaken.
Gebruik eventueel een stukje flexibel karton (meer scheppen dan schuiven)

Als de onderlaag aan de auto vastgevroren zit beschermt die onderlaag deels de lak.
De sneeuw zal wel afschuiven, het aangevroren ijs niet.

Tegenwoordig wordt niet overal gestrooid. Dus winterbanden zijn zelfs in een woonwijk bijna een must aan het worden.
Anti condens is ook geen overbodige luxe. En voor de rest, vooral geen haast hebben als het glad is.

Hans

Uiteraard veeg ik sneeuw van mijn ruiten.
Als er veel sneeuw op mijn motorkap ligt, haal ik daar het meeste van af. Anders waait het op een gegeven moment telkens tegen de voorruit aan.
De rest waait er vanzelf wel af.

Ik gebruik ook zo een snowbrush, wel iets anders dan op die foto.
Aan 1 kant de borstel, en aan de andere kant de krabber.
Werkt prima zo.

Je kunt er ook een emmer water over heen gooien.
Enige nadeel dat je met schaatsen naar je auto toe moet!
:-d

Ik gebruik zelf alleen een krabber voor het raam. De sneeuw op mijn lak verwijder ik met mijn handen of laat het smelten.

Niet......ik laat hem nu lekker staan hihihihihihihihihi

Maar moet ik weg, laat ik alles gewoon liggen, alleen de ramen worden zuiver gemaakt en uiteraard m'n lichten

Ik haal de sneeuw wel van mijn dak, lampen en ruiten, mijn eigen veiligheid is belangrijker dan de eventuele haarkrasjes die dit kan opleveren. Die poets ik er wel weer uit. Mijn dak heeft trouwens geen kans om vuil te worden, is toch het schoonste deel van de auto. De rest laat ik gewoon liggen natuurlijk.

Tim zei:
Sneeuw op mijn lak raak ik niet aan, van de ruiten kan je het gewoon met een rubber trekkertje eraf vegen.

Idem :ja

En als het er niet af wil smelten of waaien blijft ie maar liggen.

Ik haal het er toch maar liever zelf voorzichtig vanaf, die !&#@% kinderen hier halen het anders er af, en daar had ik vorig jaar al krassen van op de motorkap en achterklep ]-0

• Leuk
Reacties: Dutchstyler
Daarnaast, als je het erop laat liggen en gaat rijden, schuift de sneeuw natuurlijk ook eraf. Dan doe ik het liever gecontroleerd.....:-b

voorruit altijd afdekken met zo'n folie bespaart je al heel wat werk.

motorkap en dak (zoals al eerder aangegeven) voorzichtig de meeste sneeuw ervan verwijderen, maar niet tot op de lak om krassen van schuivende sneeuw te vermijden.

Gewoon eraf vegen. Hier bekeurt de politie ervoor aangezien de grote pakken sneeuw van je dak een gevaar kunnen zijn voor mensen die achter je rijden. lees schrikreacties.

Krassen van de sneeuw vallen imo wel mee.