• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder jij sneeuw van de auto?

Ik heb vanmiddag de buurt wederom verrast door mijn manier van auto sneeuwvrij maken. Gewoon met de Kärcher. Zo klaar en gelijk weer mooie beading.

gr bb

Hier met een zacht wissertje gedaan, niet ideaal ik weet het. Maar of je doet het zelf of het wordt voor je gedaan, ik kies voor het 1e...

Ik doe het meeste weghalen met zo'n waterblade.
Onderste cm laat ik lekker zitten.
Ramen, wissers en lampen uiteraard wel even goed vrij maken.

Zoals Eelco het doet doe ik het ook ongeveer.
Ik laat altijd een klein laagje liggen.
Dat laatste beetje wapperd er wel af of zoiets.
Uiteraard de ramen wissers en lampen maak ik wel vrij en met de lampen doe ik mooi rustig aan.

Ben vandaag aan het thuiswerken en zie al typende mijn overbuurman de wagen 'sneeuwvrij maken' met zo'n klein binnenbezempje voor in huis :-/
Dit komt overigens wel het dichtst in de buurt bij 'schoonmaken' van die wagen. Dat ding wordt nooit gewassen.:-"

vanmorgen de overbuurman met een zo'n houten 'twijgjes'bezem de sneeuw verwijderen. Enig idee van het schurend geluid over het dak en motorkap? :-&

Ach, dat wordt een betaald klusje in maart voor mij... :ja

Ik zag vandaag een vrouw wat ijs van de motorkap afbikken: met het uiteinde van een wisser ............ :|~* :-"

Zelf haal ik het meest met de hand weg en laat een dun laagje zitten. Dat rij ik er wel vanaf

ik heb de golf cabrio van m`n vrouw met de washmitt (ruud gullit) van PB sneeuwvrij gemaakt, met m`n eigen auto was ik sneller klaar, hij staat lekker droog binnen:-" :-"

aBBel P155 SW zei:
Ik heb vanmiddag de buurt wederom verrast door mijn manier van auto sneeuwvrij maken. Gewoon met de Kärcher. Zo klaar en gelijk weer mooie beading.

gr bb

Heb je dan geen last van aanvriezen?
Ging vorige week de wagen afspoelen in de wasbox, en voor ik rond was dan was het beginpunt al aan het aanvriezen.
En toen was het maar -2/-3

Eigenlijk doe ik alleen de ruiten sneeuwvrij maken. Bij mijn TT waait de sneeuw er al snel af (door de collonite :jippie ) en met de achterruitverwarming aan is het helemaal snel weg.

Bij de ruiten gebruik ik een zeer zachte bezem om het ergste weg te halen. Daarna gebruik ik lauw water om het ijsvrij te maken.

Daarna kacheltje + stoelverwarming aan en rijden maar.

Gr.
Vincent

vandaag even met een bezem over de auto gweest. ja een bezem zo'n rode.

maar wel een auto die nog gespoten moet worden (als al het las werk klaar is)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

nee het is geen fiat panda , maar een golf van 1980

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

onder het sneeuw zat/zit een dikke laag ijs , dus het kan wat hebben.

maar anders maak ik de ramen schoon en rijden maar

Heb vanmiddag een mf doek om een stoffer gerold en van vastgezet met 2 wasknijpers. Hiermee sneeuw weggehaald tot een dun laagje ijs op de motorkap, zodat die kinderen hopelijk van de auto afblijven. Helaas ligt er nu weer een laag op. :(

Ik ga de washmitt ook eens proberen, gaat waarschijnlijk wat makkelijker. goede tip!

vorige vrijdag met de Corsa gewoon langs de hogedrukspuit geweest.
alles weggespoten en voor de rest niks gedaan.
Enkel thuisgekomen de binnenrubbers van de koffer en deuren drooggewreven .
Door de nieuwe collinite 915 laag hecht daar bijna niks op en was de Corsa terug toonbaar.
Mijne nieuwe Focus heeft nog geen sneeuwvlokje gezien:jippie

McShine zei:
Xenon is zelfs "koeler"dan halogeen, maar goed als het goed is zijn koplampsproeier gemonteerd .... :schaam

da's alleen verplicht vanaf bj 2007 en af fabriek.

maar wie wil er nu sproeiers op zijn auto, die de motorkap vol met meuk blazen, ben blij dat ik bij die van mij de zekering eruit heb gehaald, scheelt ook weer in verbruik.

als ik veel tijd heb, dan zet ik een 220v ventilator kacheltje op de hoedenplank, om alles zo sneeuw vrij te krijgen, heb ik wat minder tijd, even de deurstijl en de ramen ontdoen van sneeuw, met een handborstel, zodat er niks naar binnen valt, en dan daarna gewoon gaan rijden, de rest waait er vanzelf wel af.

bassochist zei:
da's alleen verplicht vanaf bj 2007 en af fabriek.

maar wie wil er nu sproeiers op zijn auto, die de motorkap vol met meuk blazen, ben blij dat ik bij die van mij de zekering eruit heb gehaald, scheelt ook weer in verbruik.

Tja, ik vervloek al die auto's die met aftermarket-xenon verblinden wegens:

-Een verkeerde afstelling
-Vervuilde koplampen
-Ontbrekende/verouderde lenstechniek

Die koplampsproeiers worden niet voor niets af-fabriek al sinds introductie geleverd........