• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe/waarin bewaren jullie de doeken, pads enz?

HRR

Detailing rookie
7 aug 2025
10
15
Voor elke handeling een ander doekje, pad, mitt enzovoorts. In mijn geval ook nog eens alles dubbel ivm 2 auto's.
Die verzameling wordt steeds groter en ik vraag me steeds meer af hoe ik dat nu handig gescheiden opberg in de kast.
Nu heb ik voor elke auto een curver bak, maar om te voorkomen dat bijvoorbeeld een velgen dingetje tegen een droogdoek aan gaat liggen,wil ik het nog meer van elkaar gaan scheiden.
Nu kan ik verschillende curver bakjes gebruiken, maar ik moet elke keer die hele handel mee slepen van achter in de tuin naar voor aan straat. Ik hou uiteraard wel van handig en tijdbesparend

Hebben jullie een handig systeem in het opbergen? Iets waarvan jij zegt, dit is zo handig, dit moet je weten.

Ik maak onderscheid in doeken per toepassing bv.
-Doeken die ik gebruik tijdens de wasbeurt (droog/glas of detailspray) heb ik in een large kist. Ik gebruik zo goed als enkel nog maar doeken met gesloten lus.
-omdat mijn auto’s in de glascoating staan heb ik de afneemdoeken een punt vanaf geknipt en deze doeken hoereer ik maximaal en hoef ik ook niet zuinig op te zijn. Soms gooi ik ze weg maar ik was en herbruikt ze ook echt super makkelijk want ik hoef er niet zuinig op te zijn.
-alles voor velgen bewaar ik apart

De kleur van een doek kan helpen om onderscheid te maken.