• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe weet je of je Gyeon Q² Rim goed hebt aangebracht?

Erik_Saab_Cabrio

Detailing trainee
30 dec 2013
10
22
61
Tiel
Vanavond mijn pas aangeschafte velgen (met poedercoating) met Q2 Rim behandeld.
Toch nog aardige klus; ruim anderhalf uur bezig geweest.
Eerst met Q2 Prep ontvet (prachtig spul) en daarna met de applicator coating aangebracht.

Lastig te zien wat je gedaan hebt en daarom de neiging om er nog maar keer extra overheen te gaan.
Ik denk dat ik alles wel goed geraakt heb. Hoe weet je of je alles gehad hebt?

Half flesje voor 4 velgen? Is dat teveel? Of had ik meer gebruikt moeten hebben?
2 suede applicators gebruikt. Kun je die nog reinigen en dan hergebruiken? Of had ik ze alle 4 moeten gebruiken; voor ieder wiel eentje?

Toch wel vragen, zo, wanneer je dit voor het eerst doet.

Oh ja. Er zitten nu geen banden omheen; die komen binnenkort. Leek me handiger om nu de coating aan te brengen, maar vraag me ook af of de coating niet beschadigd of verdwijnt bij het omleggen van de banden. Iemand ervaring mee?

Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken.

Erik
 
Half flesje verbruik is ok, ik heb 1/3 gebruikt op 4 wielen.
Het is idd lastig te zien, vooral op zilvergrijs (velgen), kalm blijven, niet te snel willen, en systematisch werken.

Applicator doekjes kun je wegmikken, of laat ze voor de grap een dag drogen, dan zie je ook hoe hard het word.
Als je alle 4 wielen achter elkaar aan behandeld kun je prima dezelfde applicator gebruiken, als ie hard word merk je het wel. Bij twijfel gewoon een nieuwe pakken.

Bandenboer kan weing verpesten, ze knoeien soms wel wat met bandenvet. Zou wel even duidelijk aangeven dat ze niet moeten gaan ontvetten voor ze de balanceerloodjes plakken.