• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe wielkasten schoon te maken

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Volgende week staat de Corsa op het progamma. De auto is alleen nog maar zwart op de kentekenpapieren. Kan ik eindelijk de DAP gebruiken. :party:

Voor de wielkasten heb ik APC van Poorboys aangeschaft. Nu wil ik graag weten hoe de wielkasten het beste schoongemaakt kunnen worden. Alleen inspuiten (mengverhouding?) en vervolgens afspoelen of ook nog borstelen? Indien borstelen, wat voor borstel kan ik dan het beste gebruiken?

Ik heb al in de how-to's zitten kijken maar kon er niets over vinden.
 
voor je wielkasten zou ik het volgende doen;

- flink spoelen!!
- met een afwasborstel borstelen ( ook de rand!! daar zit het meeste vuil)
- weer flink spoelen
- insprayen met apc (1:6) en borstelen
- weer flink spoelen
- ff laten drogen
- na behandelen met een dressing naar keuze

succes;)
 
Ik doe het volgende:

Eerst met de hogedruk uitspuiten en daarvoor in alle (on)mogelijke bochten wringen, dan APC 1/15 van PB en vervolgens borstel met een afwasborsteltje. Dan weer afspuiten met de hogedruk en als laatste nog een keer sheeten.
 
heren, beide bedankt voor de tips :)^

@ Cees, wat voor dressing bedoel je? Ik heb ergens gelezen dat iemand PB Natural Look in de wielkasten smeerde.
 
Meguiar´s all season dressing of Cockpit Spray, dan komt die ook nog eens op :D
De dressing is meer voor de looks aangezien na 1 ritje in de regen het meeste weer weg is.
 
stimpy68 zei:
Meguiar´s all season dressing of Cockpit Spray, dan komt die ook nog eens op :D
De dressing is meer voor de looks aangezien na 1 ritje in de regen het meeste weer weg is.

Juist Adrie;)
 
Ikzelf gebruik geen dressing voor de wielkasten. Ik vind het er een beetje over. Moest ik het een keer proberen, dan wel in de zomer, zou ik product gebruiken van de banden. Mss dat van shining monkey?
 
welke borstel gebruiken jullie voor de wielkasten?
Aangezien deze toch redelijk diep zijn, en ik overal wil aankunnen.
Een ander probleem is dat sinds mijn wagen verlaagd is er niet meer zoveel ruimte is tussen band en rand van de wielkast, dus de borstel mag niet te dik zijn.
Tips, is die Fender Well Brush van mothers in de carclean shop iets?
Hij lijkt me eerlijk gezegd net te groot om in de smalle ruimte te stoppen!
 
Ik heb de fender brush ,werkt lekker en je kan er eens goed mee schrobben ,ideaal voor de jeep bij ons. Ik heb hem dan ook voor die auto besteld ,maar ik kan hem bij andere auto's ook gebruiken (die niet verlaagd zijn).
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar ik denk dat je hem er wel tussen krijgt ,want de haren duwen zich makkelijk plat.

Tenzij ,dat de wagen zo goed als op de band ligt.
 
Ik heb het zojuist getracht met een oude autowasborstel (wie kent hem niet :-" ; zonder handvat) en een spons. Was nog best lastig doordat de ruimte tussen de band en de wielkast nogal krap was.

En mijn g.., wat waren de wielkasten smerig!
 
Ik heb het 1x grondig gedaan op deze manier (beetje ruimte gecreërd met een krik):

https://forum.Carclean.com/threads/review-zymoel-carbon-pb.698/

Ik vond een oude ruwe insectenspons ideaal, blijf je goed contact voelen met de vormen van de wielkast.

Hierna een oude turtle-wax black chrome zooi erop gesmeerd, maakt niet zo gek veel wat voor dressing je pakt, maar hierdoor blijft ie wel (in mijn geval) erg lang vuil afstotend.
Als ik nu m'n wielkasten was blaas ik alles er zo af met de hoge druk...