• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen vies.. Na wax nog moeilijker schoon te maken?

straight-sixes

Detailing chief
28 aug 2017
36
75
NL/DE
Goedenmiddag,

Ik ben in bezit van twee 3-series, welke beiden behandeld zijn met een Gyeon Wheel & Tire kit. Nu zijn ze inderdaad heel erg schoon geworden, wat dat betreft geen op- of aanmerkingen, maar na het toepassen van de wax vind ik het juist nog moeilijker om de velgen schoon te houden. Het vuil lijkt hardnekkiger vast te zitten dan ervoor.

Mijn E90 heeft gepoedercoate wielen, en mijn E46 heeft de originele gelakte velgen. Wat me wel opvalt is dat het bij de E46 een stuk makkelijker is dan bij de E90, waarbij ik echt moet boenen met een schone doek. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling als er wax op zit... :)

IMG_2942.webp

E90 - gepoedercoat

IMG_2943.webp
E46 - origineel

Groetjes,
Jeremy

Welke wax ?

Te dik aanbrengen geeft ook een sterkere hechting van vuil aan de wax
Poedercoat is wat flexibel, staalslijpsel hecht dan makkelijker

Persoonlijk zou ik liever een coating nemen dan wax.

Ik heb de Gyeon Wheel & Tirekit gebruikt. Ook heb ik alles precies volgens de handleiding gevolgd. Velgen eerst compleet reinigen om vervolgens een dun laagje wax te gebruiken en deze met de bijgeleverde microvezeldoek uitsmeren.

Maar wat EJ al zei, ik ga nu de Gyeon coating kit bestellen.

Als ik dit zo lees vrees ik ook dat je de bandendressing (Tire) op je velgen hebt gesmeerd. Ik weet niet of dat kwaad kan, maar ik zou het er zelf zo snel mogelijk af halen.

Uit nieuwsgierigheid: Als je de Tire op je velgen hebt gesmeerd, wat heb je dan gebruikt als bandendressing? Of heb je daar ook Tire voor gebruikt?

• Leuk
Reacties: Zluytr
Ook een beetje mijn vermoeden.
Gyeon Tire is een bandendressing die op banden moet worden aangebracht, niet op lak. Het zal netjes door de band opgenomen worden, maar ik denk dat het op de velg gewoon als een 'vettig' waasje blijft zitten. Ik denk wel dat hier juist meer vuiligheid aan blijft hangen.

Kan gebeuren. Iedereen heeft weleens een foutje gemaakt. We hebben het allemaal moeten leren, niet?

• Leuk
Reacties: DonButtie
Het is ook wel een beetje een raar setje. Een produkt om velgen te reinigen en een produkt om banden te dressen... Er staat weiliswaar duidelijk bij vermeld wat waarvoor is bedoeld. Maar toch.
Het valt me ook op dat je nog de oude Carclean.com site gebruikt. Tip: probeer de nieuwe webshop eens: Carclean.com ;)

Die e90 velgen zijn denk ik ook vervelende velgen om schoon te moeten maken iedere keer. Zelf heb ik de styling 160 velgen en ben ook aan het twijfelen om een coating aan te brengen maar mijn velgen zijn niet in zodanig goede staat dat ik het de moeite waard vind.

Ik vind de oude Carclean.com site ook een stuk fijner trouwens.

Heren en/of dames, excuses!

Ik heb mijzelf volledig vergist... nadat, in mijn voorsteltopic, werd gezegd dat er geen wax in de Wheel & Tire kit zit.. moet ik jullie gelijk geven....

Ik heb namelijk naast de W&T kit ook een aparte spraywax gekocht, wat ik helemaal vergeten was, namelijk de Hydrorim Wheel Wx. In de recensie eronder zie ik, gek genoeg ook op een E90, dezelfde ervaring... Uiteraard heb ik gewoon de Tire spray gebruikt voor de banden, en niet voor de velgen..

Ik denk dat ik toch over ga stappen naar een andere wax/coating...

Excuses voor de verwarring, ik voel me zo stom nu!:joy:

• Leuk
Reacties: RoyR en Quantoxx
Ja het is op beide wagens, op de E90 met poedercoat is het nog wel iets lastiger, maar uiteindelijk kost het me nu méér werk om de velgen schoon te krijgen dan zonder wax.. Toch niet helemaal de bedoeling. :no_mouth:

Vandaag toch maar de Gyeon Rim Protection kit gekocht... eens kijken wat dat doet. Iemand enig idee 'hoeveel velgen' ik hiermee kan doen?

Ligt heel erg aan het type velg. Heb een setje 18 inch 5 spaaks van onze Focus er 2x mee gedaan en zit nog zat in voor ruim nog een set 2x te doen. Kan me voorstellen dat je op OZ Superturismo's of Alpina's zomaar het dubbele gebruikt.

Ik raad je aan om bij applicatie van een coating de velgen eerst te demonteren en volledig van vuil te ontdoen.
Incl. kleien en polijsten.

Ok, dit wordt zo'n reactie waar je niets mee kunt...

Kweet niet hoor, maar als je voorbereidt hebt zoals zou moeten. En je hebt aangebracht zoals in de omschrijving staat en het werkt/bevalt niet. En een volgende keer is het exact hetzelfde... Dan zijn er voor mij twee "oplossingen", te weten:
1) Post aanmaken in te koop topic
2) Kliko

Neemt niet weg dat het wel balen is. Kan d'r zelf ook nooit zo goed tegen, vandaar bovenstaande oplossingen. :p