• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoelang doen jullie met klei?

Dat zou je zeggen ja, maar een jongen van 16 die auto's poetst aan huis? Ik kan mensen niet zomaar overtuigen dat het écht wel beter is dan de lokale autopoetsboer, die ze eerder vertrouwen om geld aan te geven.
 
Denk dat je ondertussen toch al redelijk bekend bent toch?
Tijd om aan wat marketing te doen Matthijs ;)
site bouwen, portfolio uitstallen, visite kaartjes maken en met je klanten mee geven.

Mond op mond reclame regelen.

Dat je 16 bent wilt niet zeggen dat je niet pro mag gaan.
 
Simpele vraag, simpel antwoord:

Als je klei vuil is, vervangen. Als je klei op de grond is gevallen, vervangen.

"maar hoe weet ik nou of m'n klei vuil is?"
Simpel antwoord: als ie niet meer lijkt alsof ie net nieuw is, en als je continue doorkneed maar toch geen schoon stuk kunt krijgen.

]d~^
 
Matthijs zei:
Ik ben 16, dus ik kan niet de volle pond voor een auto vragen.
Ik redeneer niet op de manier van 'ah het kost toch maar 2 euro per auto', als het ook voor 1 euro kan. Want als je op jaarbasis 30 auto's doet, en dit gaat net zo met 10 andere producten, scheelt dat behoorlijk...



kom nou matthijs, je krijgt er toch geld voor? niet zo piepen dan. ;)
Ik heb geen idee wat je nu vraagt voor een poetsbeurt met autoglym srp maar doe gewoon je prijs een paar euro omhoog.
Krijg het gevoel dat je erg veel doet voor jouw bedrag, de auto's die je hebt gedaan zien er stuk voor stuk erg netjes uit.


je moet het zo zien: je kunt minstens 20 auto's doen met een blokje van net twee tientjes.
laat de mensen bijv. 5 euro extra betalen
die reserveer je voor de klei; na 5 auto's is dat blokje betaald, alle andere (zeg 15 stuks) die met dat blokje doet is gewoon 75 euro voor andere doeleinden of producten.
 
Ik krijg genoeg geld ervoor, maar alsnog vind ik het dan onzin om de producten extra ruim te gaan gebruiken als het niet nodig is... ;)
 
idd, lekker niet doen. is ook nergens voor nodig.
dan zou je ook je pads na 1x gebruik weg kunnen gooien.

je kunt klei meerdere keren gebruiken maar altijd onder voorbehoud van de mate van vervuiling.
vertrouw je het niet pak je een nieuw stukje
 
tinus zei:
Simpele vraag, simpel antwoord:
Als je klei vuil is, vervangen. Als je klei op de grond is gevallen, vervangen.

"maar hoe weet ik nou of m'n klei vuil is?"
Simpel antwoord: als ie niet meer lijkt alsof ie net nieuw is, en als je continue doorkneed maar toch geen schoon stuk kunt krijgen. ]d~^

+1! ;)

Mijn Poorboys klei is nu zo goed als op. Een klein (schoon!) stukje gebruik ik nog voor de wat lastigere plekken. Deze klei heb ik een jaar geleden gekocht en zeker een keer of 6 voor een hele auto gebruikt (niet alleen m'n eigen auto).
 
Ik heb de set van Mothers met 2 stukken klei van 80 gram. Nu gebruik ik 1 zo'n stuk voor de auto, maar lees hier regelmatig dat mensen maar 30 of 40 gram gebruiken. Gebruik ik nu veel te veel klei?
 
een stuk van 80 gram is misschien een beetje te groot. Knip eerst maar eens in stukjes van 40 gram.

Ook weer een simpel trucje om de juiste hoeveelheid te bepalen:
- een balletje ter grootte van een flinke knikker
- platdrukken tot een pannekoekje en 2/3e van m'n hand(de muis) is bedekt. (ik heb geen grote handen)
 
Xizer zei:
Lekker je stuk klei blijven gebruiken zoals je nu doet Matthijs, ik doe het zelf ook. Lekker blijven kneden en zolang je steeds weer een nieuw schoon oppervlakt ervan kunt maken is er niks aan de hand.


Zo is dat ! De klei wordt dan wel ietsjes donkerder maar door goed te kneden heb je steeds een flink schoon oppervlak. Ik gooi de klei alleen weg als ik hem laat vallen en totdat ie echt donker is of er veel vuil opzit !
 
Ik zit nog steeds met mijn eerste blok Meguiars van een jaar geleden. Deze heb ik toen in 3-en geknipt, en 1 stuk is nog nieuw, 1 stuk net 1 keer gebruikt op een niet echt vervuilde auto, en de andere is weggegooid na 1 auto gedaan te hebben, maar dat was echt niet meer schoon te kneden...:). Ik heb in totaal nu 3 auto's mee gedaan.
 
Ik doe al een redelijke tijd auto's, heb eigenlijk nog nooit echt een stuk klei weggegooid, de vuilste stukken gaan voor gebruik voor velgen, de rest is nog te gebruiken. Maar ja, heb verschillende soorten dus ga er ook niet snel doorheen. Pas 1 keer wat weg moeten gooien omdat het op de grond viel, dan gaat het resoluut de kliko in.
 
Heb al heel lang (2jr?) hetzelfde stuk klei (Poorboys). 3x gebruikt op mijn Lude, maar behalve de eerste keer eigenlijk nauwelijks vuil mee opgepikt.
Toen Adrie en Dennis aan mijn auto werkten vonden ze zelfs rondom de wielkasten en voorop de neus geen vuil tot hun verbazing.
 
Na het kleien van mijn auto, stukjes klei(PB's) , in bakje warm water gelegd met 2 drupjes Dreft afwasmiddel erin....Klei kwam er weer wat schoner uit.Even uitlaten lekken....kneden, beetje detailerspray erop spuiten, en terug in (de handige) afsluitbare koker. Klaar voor de volgende kleibeurt.