• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel foam in de lans

Afspuiten- direct foamen- in laten werken - afspuiten
of
foamen - in laten werken - afspuiten

De keuze is aan jou. Beide hebben voor- en nadelen. Van beide wordt het voldoende schoon voor je een contact wash gaat doen.
Belangrijk is dat de auto niet opgedroogd is voor je de volgende stap doet. Met water spoelen of afspuiten en te lang wachten, is kans op vervelende kalkvlekken. Zeker bij warm weer.
 
Afspuiten en dan niet daarna wassen zou ik nooit doen, ook al gebruik je cure. Je weet dan bijna zeker dat je waterspots krijgt.

Die fout heb ik ook ooit gemaakt, toen ik even vogelpoep wilde verwijderen. Ondanks een waterontharder, cure en het binnen staan van de auto had ik toch waterspots.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Vandaag wel afgespoten en niet gewassen. Auto's worden over even toch gepolijst. Wel weer jammer dat Cure zijn belofte niet waarmaakt (Waterspots).
Niet dat die van het wassen komen want de auto word afgedroogd voor zover als nodig maar meer voor de regendruppels.
 
Ik citeer uit de produktinfo bij het produkt uit de webshop:
Q²M Cure is het ultieme onderhoudsproduct voor elk type basiscoating. Het maakt de coating nog waterafstotender, gladder en vele malen antistatischer.
Q²M Cure is het laatste product dat je toepast op de net gecoate lak. Het voorkomt watervlekken en zorgt dat je minder tijd nodig hebt ........

Kwestie misschien hoe je het lezen/interpreteren wil;)
Hoop in ieder geval dat het wat doet want anders heb ik net een kat in de zak gekocht door wat extra Cure te bestellen uit de Blijdorp voorraad:joy:
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Onderhoudsproduct... basiscoating... toepassen op nét gecoate lak... het maakt de coating...
Al die woorden vóór hetgeen wat je dikgedrukt hebt. :p

Geen zorgen, Cure is mooi spul. Je hebt niets verkeerds gekocht. Ik denk dat Cure mijn go-to is als ik een detailingspray met toevoeging zou moeten kiezen.
 
LOL, het blijft toch wel ingewikkeld hoor Quantoxx. Maar ooit komt er een tijd dat ik uit ervaring kan meepruttelen en produktkennis heb. Nog maar een jaartje of wat leren lezen tussen de regels door, meningen en adviezen op een hoop gooien en daar maar het gemiddelde van nemen, want daar ligt de waarheid meestal, en dan maar hopen dat het wat wordt.:p

Edit: Wel een gat in de markt. Al 2 bekenden willen dat ik hun auto doe. 1x mercedes 300 cdi uit ongeveer 2014 en 1 porche uit 1995.
Heb gezegd dat ze over een jaartje terug moeten komen :eek: :laughing:. Eerst mijn eigen auto's maar eens ruïneren detailen.


 
Laatst bewerkt: