• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveelheid Non-Ferro/Iron-X/etc. tov. Prijs

rGz

Detailing rookie
9 aug 2012
9
0
Hi,

Bij het reinigen van mijn velgen verbaas ik mij iedere keer weer over hoe snel mijn 500ml flesje Non-Ferro (of vergelijkbaar zoals Iron-X) er doorheen gaat. Vanaf het moment dat ik een nieuwe fles Non-Ferro aanbreek tot aan dat deze leeg is haal ik hier ongeveer maar 2 á 3 poetsbeurten uit.

Nu heb ik op het net verschillende keren gezien dat men deze reinigers vernevelt. Werkt dit wellicht iets zuiniger, daar ik zie dat men de onderste helft van de auto inspuit met een dergelijke reiniger?

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het gebruik van bovengenoemde producten. Gebruiken jullie deze bij iedere reinigingsbeurt van de auto of slechts sporadisch?
 
Ik gebruik het meestal ook alleen op de velgen.
Doe met een halve liter wel 7 keer.

Heel soms, 2 keer per jaar max, nevel ik de auto ermee in.
Maar dan ga ik ook gelijk een paar stappen verder. klei, polijsten en wax.
 
Treed er bij jou na iedere wasbeurt nog paarse verkleuring op dan ?
Ik gebruik het 4/5x per jaar en zie eigenlijk nooit verkleuring optreden. Gebruik het net als Supergrover dus heel zelden.

Non-Ferro/Iron-X is mijn inziens ook niet bedoeld als velgenreiniger maar als hulpmiddel naast een gewone velgenreiniger.
 
Juffer1: Ik gebruik het inderdaad als hulp naast het wassen van mijn velgen (wassen met Gyeon Bathe). Ik heb het de afgelopen keren wel iedere keer gebruikt, en ik moet zeggen dat er iedere keer toch wel verkleuring optreed. Ik heb de velgen gecoat met Gyeon Q2Rim, wat het gegeven dat er iedere keer verkleuring optreed wel ietwat vreemd maakt.

Bikkel: Mag ik vragen wat jij gebruikt om het product te vernevelen? Ik heb op internet gezocht en dacht zelf aan een reguliere vernevelaar zoals ook gebruikt wordt bij het vernevelen van gif tegen onkruid..


Ik moet even toevoegen aan mijn oorspronkelijke bericht dat ik de prijs ten opzichte van de hoeveelheid die er per keer verbruikt wordt redelijk stevig vind, daar het product niet te verdunnen is.
 
Ik heb de Dodo Juice variant, maar de spuitkop ging na 2 keer kapot en heb de boel toen overgegooid in een Monello spuitfles.
En dat heb ik nu nog steeds.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Lege_fles_met_maatverdeling_en_sprayer_700ml_LFMS700_102540
 
Hallo,
Uiteraard zal je meer gebruiken als het aantal gereden km's groter is, maar bij iedere wasbeurt is het zeker niet altijd noodzakelijk.
Op je velgen is vernevelt sproeien en aansluitend met een kwast uitspreiden een goede manier om in alle hoekjes te komen een voordelige kwestie.
Mocht op een enkele plaats het nog niet voldoende resultaat hebben opgeleverd, dan doe je het alleen daar opnieuw.
Vergeet ook niet dat vuile velgen niet allen met Non Ferro of Iron X moet worden gedaan, maar met eerst met een goede velgenreiniger ( bijv. van Poorboy's)
moeten worden schoongemaakt. .
Iron X of Non Ferro een paar keer per jaar met relatief weinig vloeistof werkt in mijn opinie afdoende. Met een halve liter moet je zeker 6 / 7 keer
intensief je velgen kunnen doen, en meer velgen is zeker ook niet uitgesloten.
Groet,
Jan
 
Het feit dat NF paars kleurt is niet vreemd, zelfs indien je velgen met Rim zijn gecoat. NF reageert en verkleurt in aanraking met remstof, iets wat er na iedere rit op zal zitten. Het feit dat je velgen gecoat zijn maakt het schoonmaken stukken gemakkelijker maar geeft geen "remstof-afstotend" effect.

Ik kan niet uit je verhaal opmaken of je met je shampoo sopje of een andere velgenreiniger eerst de velgen schoonmaakt voordat NF aan de beurt is?
Als je meteen naar Non-Ferro grijpt zal deze uiteraard de remstof van (bijvoorbeeld) afgelopen week afbreken en dus paars worden, maar zeker gezien de coating zou een sopje en schoonmaken met een borstel voldoende moeten zijn.
 
Ik ga toch voor de optie, eerst met de HD reiniger de remstof wegspuiten.
OF dat nu met Iron remover of zonder Iron remover gebeurt dat is vraag 2.

Maar remstof is hard spul, dus als je dat met een wheel woolie weghaald, is de kans groot dat je krasjes krijgt.
 
Nooit exact bijgehouden, maar 2 à 3 wasbeurten is wel extreem snel op! Bekijk evt. enkele filmpjes voor het gebruik/doseren van Non-Ferro.

Verder natuurlijk, een goede voorbehandeling (wax) van de velgen bespaart ook veel werk + Non-Ferro met het wekelijks poetsen.
 
3 á 4 keer de trekker overhalen per wiel volstaat hier hoor... Dan zoals reedsgemeld uitsmeren met een kwastje zodat je overal komt. Voorafgegaan door een sopje. Als je je wiel zonder voorwas telkens volledig wilt inspuiten zodat je van die crazy effectjes krijgt van diep paarse velg ja dan kan het wel wat beginnen kosten :p Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zojuist een enigzins verwaarloosde set helemaal gedaan
1/3 L gebruikt en dat was met rijkelijk inspuiten
Aflopende water opgevangen in een wielkuip waar de moeren inlagen
Die zijn nu ook weer blinkend schoon ...
 
Ik vond het ook al zo snel gaan me non ferro.
die kwast tip is wel een goede.
zal ze binnenkort ook weer eens de wielen goed in de wax te zetten en dan eens kijken met de volgende wasbeurt