• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoge druk slangen?

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik gebruik momenteel een Alto HD reiniger maar ik word gek van de slang die erop zit! Hij zit op het apparaat opgerold op een haspel, is erg moeilijk eraf te rollen en als hij eenmaal helemaal uitgerold is zitten er constant 'kronkels' in. Oprollen is overigens helemaal een ramp, voordat de slang helemaal is opgerold moet je het spuitpistool constant blijven draaien omdat oprollen anders onmogelijk is.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk beschreven heb, iemand die het al eens heeft meegemaakt weet wel wat ik bedoel. Nu mijn vraag; Zijn er slangen te krijgen die op een Alto passen en zich niet automatisch oprollen?
 
Ik moet ook vaker vechten met de Karcher..;)

Maar de oplossing denk ik ,is een rubberen slang ,die flexibele ,ik weet dat je het ergens kan kopen ,maar waar..?:weetniet
 
Ja. dat is echt een drama maar... van de zomer gaat het weer een stuk beter want dan is de slang een stuk soepeler :cool:
 
Tip voor het op en afrollen:

Meestal gaat het zo moeizaam omdat de druk in de slang er nog op staat.

Zorg dat de machine uit staat, knijp je lans in om de druk eraf te halen en je zal zien dat op- en afrollen een heel stuk makkelijker gaat!

Werkt hier met onze Karcher elke keer!
 
Grootste nadeel aan de hogedruk slangen van karcher vind ik dat er na 5 maanden alweer 6 gaatjes inzitten. Slangen koste wel elke keer weer 35 euro bij de bouwmarkt en 8 weken levertijd.

Nu wordt er wel elke half jaar een 300m2 bestrating mee schoongemaakt en dan elke week voor het wassen van de auto. Er er en merkt hogedrukreiniger die dit effect met de slangen niet heeft?
Overigens ligt de slang vaak gewoon op de grondals we er mee bezig zijn, 6m slang vasthouden is geen doen.
 
hier hetzelfde probleem. De karcher slangen zijn niet echt flexibel. Zijn er idd geen soepelere slangen verkrijgbaar?
 
@ allemaal,

Ik heb al een keertje voor Xizer geinformeerd bij Kew/Alto/Nilfisk. Bij hun is het 'probleem' niet bekend van steeds knikkende slangen, niet lekker oprollende slang (in geval van een haspel "aan de machine vast" ).

De enige oplossing is vóórdat je de slang oprolt, er eerst warm water doorheen laat lopen, hierdoor wordt de slang soepel van. Eerst de slang volledig afrollen, daarna oprollen.

Een andere oplossing, al dan niet voor de HD, is een nieuw type slang van Gardena. Deze kan niet knikken of opkrullen.
Type Premium SkinTech 20 meter (art.nr. 08623-20).

lag125824.jpg
 
Arjan zei:
Er er en merkt hogedrukreiniger die dit effect met de slangen niet heeft?


Voor mijn werk gebruiken we een HD van DIBO. Die hebben ook een lijn voor particuleren en die is wel erg goed.
Zou er even naar googelen ( lukt me niet om een linkje te plaatsen)
Ik denk persoonlijk dat een gardena slang de druk niet aan kan
 
Een HD werkt met een 110-180 bar. Een Gardena tuinslang zoals op bovenstaande afbeelding wordt getoond kan maximaal 48 bar hebben.

Zou de gok niet nemen....

Gr. Arjan
 
Mijn Kärcher heeft niet eens een haspel, ik moet de slang dus gewoon om de machine heen wikkelen...

Ben er een tijdje geleden achtergekomen dat het verweg het snelste is om de slang recht op de stoep te leggen, de machine op te pakken en die een aantal keer rond te draaien. :D Dat gaat in ieder geval veel sneller dan de slang om de machine proberen op te rollen...