• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedruk aanschaffen

RbL

Detailing guru
4 mei 2016
915
158
Tilburg
Goedemiddag,

Ik zag dat bij de Wehkamp nu de ''Wanna have days'' zijn. Nu twijfel ik al een tijdje of ik voor een HD incl Foamspuit moet gaan. Ik wil er niet te veel aan uit geven (denk hierbij aan max. 70eu voor de HD) Wat adviseren jullie? Momenteel zijn er wel een aantal leuke aanbiedingen denk ik.....

Meestal is goedkoop, duur koop. Echter ligt het eraan hoe je ermee omgaat en het gebruikt.

Die foamlance is niets waard. Zou gewoon een goede van bv Monello kopen. Deze geeft veel meer schuim en meer effect.

Kwa HD heb ikzelf geen ervaring met een van een paar tientjes.

Ik gebruik een Karcher K2 Basic. Eigenlijk niet vanwege de prijs maar omdat deze klein en makkelijk mee te nemen is op locatie.
Hij doet het tot nu toe erg goed. Verwacht geen mega hoge druk maar voor alleen je auto zo nu en dan wassen is het een ideaal dingetje.
+1 voor @tembac
Koop alleen niet de foamlans van Karcher als je dik schuim wilt. Ik heb hier nog een FJ6 staan en die beviel niet. Heb toch een Monello gekocht na 2x gewassen te hebben met de FJ6.

Mijn bedoeling was ind wel om een foam van hier te kopen, over de HD twijfel ik dus. Overigens mag deze wel 70 euro kosten :)

Hoe veel bar e.d. adviseren jullie? en dan een Nilfiks of Karcher?

Mijn bedoeling was ind wel om een foam van hier te kopen, over de HD twijfel ik dus. Overigens mag deze wel 70 euro kosten :)
Hoe veel bar e.d. adviseren jullie? en dan een Nilfiks of Karcher?

Naast de HD waar je €70,- aan wilt uitgeven, zal je dan ook een foamlance van €50,- erbij moeten nemen en een foamshampoo. Dan heb je de ideale combi.

Ik gebruik zelf een Nilfisk C120 en dit is een prima machine. Voor zover ik weet is dit een gemiddelde machine voor thuisgebruik. Recent heb ik een kleinere Nilfisk gebruikt om te foamen en dit ging eigenlijk ook wel prima. Ik vermoed dat dit een Nilfsk C100 ofso was. Ook heb ik een Karcher K2 gebruikt met de bijgeleverde foamlans en dus was inderdaad helemaal ruk om mee te foamen.
Beide machines zijn aardig goedkoop en persoonlijk vind ik dat je dat wel merkt. Minder druk en de machine voelt heel licht en kwetsbaar.

Wat ik begreep is dat beide merken heel goed zijn, maar je bij Nilfisk je een betere machine hebt in de lagere prijsklasses, zoals mooie instapmodellen voor gemiddeld - zwaar -thuisgebruik.

Dat model heb ik dus staan. Althans, ik heb de C120.3, maar dat geeft alleen aan dat mijn slang 3 meter is.

Ik geef wel alvast een waarschuwing; Mijn HD is ooit eens gekocht bij de Karwei voor een mooie prijs. Na enkele jaren barstte de slang kapot en wilde ik een vervangende slang bestellen. Toen kwam ik er achter dat mijn HD was samengesteld uit goedkopere/andere onderdelen als die er vanuit de fabriek geleverd worden en dus kon ik simpelweg geen geschikte onderdelen vinden, tenzij ik dusdanig veel onderdelen vernieuwde. Ik kon dan voor hetzelfde geld een nieuwe kopen.

Dit is dus ook de reden dat die aanbiedingkjes van bouwmarkten en dergelijke zo mooi geprijsd zijn... Wees een gewaarschuwd man en check vooraf wat er voor onderdelen op de machine zitten. (Pistool/lans/etc)

EDIT: ooh, op de foto's lijkt het te gaan om nieuwere onderdelen. Het pistool is los te koppelen van de slang en dergelijke. Voor €129,- heb je een uitgebreide set en goede onderdelen. Normaal kost mijn model, de C120 zonder zoveel extra's al dat bedrag.

Greetz

Bedankt voor alle reacties! Ga morgen toch maar eens kijken naar een wat duurdere maar kwalitatief betere HD.