• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedruk afspuiten maar geen kraan??

Mik

Detailing rookie
8 jul 2009
231
17
Ik zie dat er hier op het forum (en andere forum's) meerdere mede detailers hun auto graag voor de deur met de hogedruk willen afspuiten maar het niet kunnen. Geen kraan in de buurt of het wordt te lastig omdat men in een flat woont en/of een te lange tuinslang moeten gaan gebruiken.

Ik kwam dit tegen, heb het geprobeerd en het werkt echt goed.

http://www.meguiars.com.au/water_saver_detail.htm

De Meguiar's emmer is dan wellicht wat aan de kleine kant maar bij de bouwmarkt zijn ook wel grotere emmers te krijgen.
Zelf heb ik een emmer (met deksel) van 30 liter. Het duurste is de Gardena verdeelkraan en rest zijn standaard Gardena spullen.
Het werkt goed op een Karcher HD reiniger maar let er wel op dat je eerst het systeem zonder de spuitlans ontlucht. Daarna kan je naar hartelust spuiten (voor zolang de watervoorraad sterkt).
In principe kan je met 30 liter (of 2 meguiar emmers) je auto vooraf afspuiten of foamen, en afspuiten na het wassen.
Let op: je sleept je wel een breuk of een hernia met 30 liter. Dus let op met tillen!!

Iedereen kan met hogedruk afspuiten en foamen.
Nu moet ik zelf alleen nog de foamkit aanschaffen. Maar misschien dat de Sint het wel uit spanje voor mij meeneemt? o:)
En als de Sint het niet komt brengen vraag ik aan Tim of die me er 1 wilt opsturen :D
 
Mik zei:
De Meguiar's emmer is dan wellicht wat aan de kleine kant maar bij de bouwmarkt zijn ook wel grotere emmers te krijgen.
Zelf heb ik een emmer (met deksel) van 30 liter. Het duurste is de Gardena verdeelkraan en rest zijn standaard Gardena spullen.
Het werkt goed op een Karcher HD reiniger maar let er wel op dat je eerst het systeem zonder de spuitlans ontlucht. Daarna kan je naar hartelust spuiten (voor zolang de watervoorraad sterkt).
In principe kan je met 30 liter (of 2 meguiar emmers) je auto vooraf afspuiten of foamen, en afspuiten na het wassen.
Let op: je sleept je wel een breuk of een hernia met 30 liter. Dus let op met tillen!!

Persoonlijk lijkt mij 30 liter wat te weinig als je alles wilt doen. En dat tillen zie ik ook niet zitten. Wellicht een idee voor de mensen zonder kraan om een olievat te nemen. Paar wielen eronder zetten zodat je niet meer hoeft te tillen. :D

Nee, even zonder gekheid, het is inderdaad een idee alleen ben ik blij dat ik gewoon een kraan in de buurt hebt.
 
ook in de flat gebruik ik de hd..
auto voor de deur, en 20 meter slang naar beneden!

ik heb zo een opzet stuk, van fijne kraan draad, naar dik gardena draad..
hier kan een koppeling op..
daaraan sluit je de tuinslang gewoon op aan..

en die smijt ik van 5 hoog naar beneden..
geen probleem..
ik ga echt niet met 35 kilo sjouwen.. om vervolgens de rest van de meuk op te halen...
dan blijf je lopen..
 
heb me auto net gedaan vanmiddag, maar ik zal volgende week eens een foto schieten..

iedereen doet het hier trouwens..
 
Het sjouwen is inderdaad bijna niet te doen en een karretje bood bij mij uitkomst. :-b
Wil ik momenteel een tuinslag gebruiken moet ik met de tuinslang door onze woonkamer, woonkamer van de zoon, en de garage.
Met de diverse deuren die dan ook nog eens open staan en een hond is dat niet te doen.
Maar het neemt niet weg dat ik voor het voorjaar een kraan in de garage heb. :party: