• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger in de aanbieding

Lijkt mij een prima aanbieding, heb deze zelf ook maar met minder accesoires.
Je zal er nog wel een Monello Lancia (Nilfisk Alto) bij moeten kopen als je wilt foamen.
 
Lijkt mij een prima aanbieding, heb deze zelf ook maar met minder accesoires.
Je zal er nog wel een Monello Lancia (Nilfisk Alto) bij moeten kopen als je wilt foamen.

Hoe is de druk? Is het teveel voor auto wassen? Ik lees namelijk de druk niet regelbaar is op deze reiniger of toch wel?
 
Nee is niet teveel. 110 bar is genoeg om je auto mee te wassen.
De E serie van nilfisk kan je de druk voren aan de spuitmond regelen, maar op de foto van het product te zien kan dat met deze niet.
Als je goed wilt foamen kan je zelfs beter iets meer druk hebben, maar voor dit geld zou ik hem zeker aanschaffen als je nog geen HD hebt.

Beter als de goedkope Kärcher modellen.
 
Zolang je niet met de roterende vuilfrees aan de slag gaat, kan het geen kwaad.
Ik kan het niet goed zien op de foto's, maar normaal is er ook een kop bij waarbij je de druk kan regelen.
 
Ik ben van een K2 (110 bar) naar een K5 (145 bar) gegaan en heb gemerkt dat de foam vele malen dikker, sneller en voller wordt opgebracht met minder product in de fles. Ook is de kracht, straalbreedte en waterhoeveelheid bij de hoge druk stukken beter. Ik heb veel plezier van de K2 gehad maar de meerprijs van een sterkere is het vele malen waard.

Ook een ander voordeel, de slang lengte van de jouw aanbieding is 5 meter. Net tekort in mijn ogen. Voor een D segmenter heb je minimaal 8 meter nodig, voor een B segmenter toch wel 6 meter.
 
Goed punt over de slang @Istnogferarie! Het lijkt mij superonhandig als ik de machine zou moeten verplaatsen tijdens het gebruik van de HD. Let trouwens ook op het type slang dat erbij zit. Die stugge slangen die bij de meeste HDreinigers zitten vind ik niet prettig in gebruik omdat ze te snel krullen. Ik zou daarom een slang met staalinleg adviseren als het budget het toelaat.
 
Ik heb het zelfde model.
Bevalt opzich wel. Slang krult inderdaad erg snel. Ik ben nu aan mijn 2e slang bezig...
Bedoeling is om van t zomer een nieuwe aan te schaffen. Eentje met oprolbare slang.
 
Ik heb het zelfde model.
Bevalt opzich wel. Slang krult inderdaad erg snel. Ik ben nu aan mijn 2e slang bezig...
Bedoeling is om van t zomer een nieuwe aan te schaffen. Eentje met oprolbare slang.

Dus jij hebt ook de desbetreffende model die in de aanbieding is? Hoeveel betaalde je ervoor destijds? 70 euro lijkt mij namelijk een mooie prijs omdat het een merknaam is en er verschillende accessoires bij geleverd worden.
 
Ik heb 10 meter kan rond de hele auto, maar zou liever 12 meter hebben.
Dus 5 of 8 meter vind ik zelf te kort.
 
Heb zelf ook 5 meter dacht ik.
Bij deze hogedruk aan de ene kant wel fijn. Want als je hem op moet ruimen. Dan heb je niet zo'n hele grote slang er aan hangen... Maarja. Bij Afspuiten van de auto moet ik de hogedruk wel optillen en een klein stukje verplaatsen.
Maar dat ben ik inmiddels wel gewend...
 
Ik heb de hogedrukreiniger gister dus gekocht, maar de handleiding is niet echt duidelijk. Hoe moet ik de hogedrukreiniger loskoppelen en wegzetten nadat ik klaar ben met wassen? Ik lees hier op het forum verschillende meningen. Soms wordt er gezegd dat je na afloop van het wassen de machine aan moet zetten zonder watertoevoer om hem zo leeg te pompen en dan de hogedrukreiniger weg te zetten. Soms wordt er gezegd dat je dat juist niet moet doen omdat je de motor of de pomp beschadigd als je hem droog laat lopen. Dus hoe moet ik zo een ding loskoppelen en wegzetten kan iemand een stap voor stap aanwijzing geven? Ook las ik iets in de handleiding van de hogedrukreiniger iets over dat je hogedrukreiniger niet op de drinkwaterleiding aan mag sluiten. Wat is dit? Je sluit hem toch gewoon aan op de kraan of moet er iets van een filter tussen ofzo? Weten jullie hier meer over?
 
De Kärcher van mn vader die al 16 jaar oud is en veel is gebruikt, hebben we altijd weg gezet zonder water te lossen. Ik denk dat het alleen gevaarlijk is als het water in de HD bevriest. Verder als je regelmatig gebruikt zal er niks aan de hand zijn.