• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger in de aanbieding

Idd. Ik zou hem ook niet droog laten lopen.
Ik doe altijd eerst stroom eraf, daarna water eraf.
Dan knijp ik het pistool nog eens in om de ergste druk kwijt te zijn. (Weet niet of dit nodig is, maar doe het altijd zo, haha)
 
In de zomer : HD uitzetten, de waterslang eraf halen, trekker overhalen om de druk eraf te halen en wegzetten.

Als de HD in de winter in een ruimte staat die nooit onder 0 komt gewoon doen zoals de zomer. In mijn geval is de schuur niet vorstvrij en zul je de volgende handeling kunnen uitvoeren om bevriezing te voorkomen.

In de winter : HD uitzetten, de waterslang eraf halen, trekker overhalen om de druk eraf te halen, pistool ontkoppelen van de slang, HD aanzetten tot er geen water meer uitkomt en wegzetten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Idd. Ik zou hem ook niet droog laten lopen.
Ik doe altijd eerst stroom eraf, daarna water eraf.
Dan knijp ik het pistool nog eens in om de ergste druk kwijt te zijn. (Weet niet of dit nodig is, maar doe het altijd zo, haha)

In de zomer : HD uitzetten, de waterslang eraf halen, trekker overhalen om de druk eraf te halen en wegzetten.

Als de HD in de winter in een ruimte staat die nooit onder 0 komt gewoon doen zoals de zomer. In mijn geval is de schuur niet vorstvrij en zul je de volgende handeling kunnen uitvoeren om bevriezing te voorkomen.

In de winter : HD uitzetten, de waterslang eraf halen, trekker overhalen om de druk eraf te halen, pistool ontkoppelen van de slang, HD aanzetten tot er geen water meer uitkomt en wegzetten.

duidelijk! Thx voor de antwoorden. En dat verhaal met dat terugslagklep wat je moet installeren volgens de handleiding omdat de hogedrukreiniger niet op drinkwaterleiding aangesloten mag worden ofzo. Ik snap daar niet zoveel van. Mag een hogedrukreiniger niet op een normale kraan aangesloten worden? Ik ben namelijk van plan om het gewoon op de kraan boven mijn aanrecht aan te sluiten omdat ik geen buitenkraan heb.
 
Gebruikershandleiding volgende keer gewoon niet lezen... Gewoon gelijk gebruiken haha. Zo doe ik het meestal. Succes ermee:D

Ja die handleiding maakt het alleen maar meer verwarrend. Maar is er dan een verschil tussen het aansluiten op een buiten of een binnenkraan? Waar sluiten jullie hem op aan?
 
Buitenkraan, is gewoon drinkwater.
Ik heb een 6 jaar oude Kärcher bouwmarkt editie (nie zo duur dus) en deze houd het al 6 jaar vol door gewoon aan te sluiten, gebruiken (soms uren achter elkaar) en wanneer klaar waterslang afkoppelen, stroomsnoer oprollen en weer terug in de schuur.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
duidelijk! Thx voor de antwoorden. En dat verhaal met dat terugslagklep wat je moet installeren volgens de handleiding omdat de hogedrukreiniger niet op drinkwaterleiding aangesloten mag worden ofzo. Ik snap daar niet zoveel van. Mag een hogedrukreiniger niet op een normale kraan aangesloten worden? Ik ben namelijk van plan om het gewoon op de kraan boven mijn aanrecht aan te sluiten omdat ik geen buitenkraan heb.

Ik heb zelf ook geen terugslagklep, dit vond ik erover op internet: "Nieuwe internationale normen (EN 1717) stellen dat een hogedrukreiniger enkel op de hoofdwaterleiding mag worden aangesloten als hij is uitgerust met een geschikte terugstroomblokkering. Dit is in Nederland per waterleidingbedrijf verschillend. Momenteel vaak nog niet verplicht!!!"

Verder stond er in de extra handleiding die ik erbij kreeg (van de winkel), dat de E-serie max. 1 minuut droog mag lopen (om het resterende water eruit te halen), maar de C-serie mag volgens mij niet zo lang droog lopen. Dat stond tenminste in die handleiding.
 
Een HD reiniger droog laten lopen zou ik persoonlijk nooit doen, zeker geen minuut.
Een messing pomp kan er wel tegen, maar een plastic pomp heeft het water nodig om te koelen.
 
@Bikkel Ik zou toch nog even de handleiding van jouw HD erbij pakken, want ik denk dat de kans groot is dat daarin staat dat je het water uit de pomp moet laten lopen na gebruik. Dat is in elk geval wat er in de handleiding van die van mij staat (1152 TST) en jij hebt een soortgelijke machine. Overigens laat ik hem altijd maar een seconde of 5 droog lopen. Daarna komt er toch geen water meer uit.
 
Vriest het waar de hogedruk staat?

Zo ja: motor maximaal 30 seconden laten nadraaien om de hogedruk leeg te spuiten.

Zo nee: gewoon wegzetten.

Heb zelf het E model van Nilfisk, deze motor mag gewoon een korte tijd droog lopen om de hogedruk leeg te spuiten.