• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hogedrukreiniger of grit guard emmer

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
39
Zoals de titel al zegt:
Wat heeft meer waarde, een hogedrukreiniger kopen of een 2de grid guard emmer met rooster erin ?

Praxis heeft een leuke aanbieding voor de hogedrukreinigers.

Hoor graag jullie mening

Hogedrukreiniger zeker weten.
Ik gebruik mijn spoelemmer om mijn washmitt goed schoon te maken, mijn wasemmer enkel om nieuw water+shampoo te pakken. Dit water wordt dus ook nauwelijks vuil.

Als jouw wasemmer ook vuil wordt, is je auto nog te vies en had je hem met hogedruk moeten afspuiten

Als je al een gritguard heb zal ik ook HD zeggen... Ander zou ik zeggen begin bij de basis

@BusdriverTheo , maar pas stonden er bij de Praxis ook weer Nilfisk modellen met een oude spuit (schroefaansluiting) volgens mij, het zijn vaak net niet de modellen die je bijvoorbeeld bij VVS koopt. Die van @Quantoxx kwam bij de Karwei vandaan volgens mij, en daar hebben ze dan een andere spuit + slang aangezet.

Hoeft misschien niet altijd zo te zijn, maar je moet er wel goed op letten.

Of ze oude of nieuwe types verkopen weet ik natuurlijk niet
Ik gaf alleen maar aan dat ze ook Nilfisk naast hun huismerk verkopen, oftewel ook een goed merk

• Leuk
Reacties: Dieter
Ik heb zelf zo'n K2 van Karcher. Spotgoedkoop dingetje maar doet wat ie moet doen. Gebruik het puur en alleen voor de auto. Maar on topic. Als je nu al een emmer met grit guard hebt dan zou ik zeggen : 1 emmer zonder grit als shampoo oplossing (hoeft niet perse grit) 1 emmer net grit als spoel emmer en 1 emmer voor de velgen. Daarna zou ik een hd aanschaffen en daarna maar dat is meer voor de heb/mooi extra grit guards...

Wat zijn dan goede meeken hd, karcher,nilfisk.

De hd zal niet alleen voor de auto gebruikt worden.
Ook voor de taras, garage van buiten, en konijnenren schoon te maken.

Nilfisk is een merk die de meesten hier de voorkeur geven.

Ik heb zelf een 150... En ben er erg content mee.

Het grootste verschil mer Kärcher (behalve de kleur) is van een prijs/kwaliteit kant... Je heb een betere machine voor je geld.

Je kan beter zeggen wat is de maximale druk.... 100 bar is al mooi zat.... Te veel bar is weer niet aan te raden voor je lak.

Druk kan je meestal regelen aan de spuitmond.
Zou persoonlijk voor minimaal 130bar gaan als je ook je terras wil afspuiten. Dan kan het in de meeste gevallen zonder vuilfrees.

Let er ook op dat er genoeg water uit de HD komt, want met alleen druk kom je er niet. Ik zou zeggen dat 130 bar en 8 L/min prima moet zijn voor de auto en de overige doeleinden.

Let dus op:

- Druk. 100-150 bar lijkt me prima. Zelf heb ik er één die ik van 30-130 bar in kan stellen en dat is zat voor de auto en stenen terras.
- Wateroutput. Tussen de 8-10 L/min.
- Slang. Sommige machines hebben een hele stugge slang en dat werkt niet fijn, dus ga voor een slang met staalinleg. Als je ook een groot terras moet doen is de lengte van de slang ook niet onbelangrijk en dat geldt eigenlijk ook voor de auto. Het is niet handig als je de HD moet verplaatsen tijdens het afspuiten/foamen. 10 meter lijkt me prima. Zelf heb ik 15 meter, maar met minder kan je ook toe.
- Het type motor. Inductiemotoren zijn stiller en slijtvaster dan universeel motoren, maar wel een stukje duurder.

• Leuk
Reacties: tembaco
Inductiemotoren kan je ook even laten nadraaien om je HD volledig leeg te spuiten. Zeker niet onbelangrijk in de winter.

Mocht je twijfelen of je genoeg waterdruk hebt uit je leidingen, kun je dit eenvoudig testen,..

Pak een emmer, zet deze onder de kraanaansluiting.
Neem een timer, en zet deze op 1 minuut.
Zet de timer en de kraan gelijktijdig gedurende 1 minuut aan.

Heb je na 1 minuut 10l of meer aan water in je emmer, zit je qua wateraanvoer goed.